Hej!

Vi er netop blevet færdige med den nye garagerenovering/bygningen.
Garagen er på i alt 73m2 med en tilbygget del på 23 (tidligere carport)
170 isolering i væggene 195 i loftsbjælkelaget, alt plastet.

Mærkede i går da jeg var oppe på loftet, at der var is på råspånpladen samt på visse dele af tagspærene nærmest gulvet. På juledag kørte jeg en ret nediset stor amerikaner ind i den nybyggede garage, som tørrede sig selv. Temperaturen i garagen er ca. 17 grader.

I over en uges tid har loftslugen været åben, da vi har lagt gulv oppe på loftet. Min formodning er, at varm luft er steget op fra garagen og har fået vand til at kondensere på undersiden af råspånpladen, men det mærkelige er, at det ser ud som om fugtig/varm luft er steget op igennem bjælkelaget og kondenseret langs med tagspærene.

Tips til hvad dette kan skyldes og hvad man kan gøre?

Det skal tilføjes, at nogle af reglarne til det nye gulv på loftet var noget fugtige, da de blev monteret (absolut ikke våde). Dette problem blev først bemærket efter bilen blev stillet ind i garagen.

Det skal tilføjes, at den eneste ventilation i garagen er via ventiler i garageportene, opvarmningen er luft/luftpumpe.

Tak på forhånd!
Loft med isdannelse på træspærrer og råspont, to hvide spande, nogle værktøjer og byggematerialer på gulvet.
Is på loftbrædderne under taget i et nyrenoveret garage.
En cirkel markerer en lille, hvid stikkontakt på en væg lavet af træpaneler i et nyrenoveret garage.

Ingen ventilation på loftet?

ingen plast?

Jo, tagfodventilation findes, dog ingen ventilation i gavlenden, dvs højt oppe. Plastet nedefra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.