Hej Jeg fik hjælp til at sætte gipsplader i loftet af venner. Vi brugte kortlinger og satte gipspladerne langs med gitterpanelet med cc30. De satte gipspladerne på kryds, jeg hævdede, at man ikke skulle det, men de stod fast på deres mening :( Og det blev som de ville. Hvad skal jeg gøre? Det er et stort loft, og jeg vil ikke have revner.

• Synes
tcx
  • Laddar…
Det er vel "bare" at presse spartel ordentligt ind i sprækkerne. Muligt at det bliver bedre med gipsfiller. Og derefter spartle med papirstrimmel som sædvanlig. Obs. ikke glasfiberstrimmel.

• Synes
Rick.
  • Laddar…
Hvad betyder det at man sætter gipsplader med kryds?

• Synes
kjellinge
  • Laddar…
Johanox1 Johanox1 sagde:
Hvad betyder det, at man sætter gipsplader med kors?
At de ikke satte pladerne med forskydning, som man skal.

• Synes
kjellinge
  • Laddar…
H
General skarv er vel andet ord

• Synes
Simon Traktor og 3 andre
  • Laddar…
Byt venner!
De skal jo ikke bestemme, hvordan du vil have det i dit hus. ;-)

• Synes
fremax og 1 anden
  • Laddar…
Ingen problemer med at sætte dem på kryds, det var endda anbefalet at gøre det for et stykke tid siden, og da kunne man have 60cc på glesen i tørre rum Diagram over skivemontering på væg og loft, viser skæringsmønstre for skivemateriale i forskellige lag og konfigurationer.

• Trist
  • Synes
Totte_48 og 1 anden
  • Laddar…
Findes intet andet at gøre for at undgå revner i loftet, det gælder også hvor der ikke er generalsamlinger. Microlit på loftet og så male, 99 % garanti for ingen revner. nogen steder i loftet.

Ö Örbybygg sagde:
Inga problem at sætte dem over kors, var endda en anbefaling at gøre så for et stykke tid siden, og da kunne man have 60cc på glesen i tørre rum[billede]
Men på dit billede står der jo ”aldrig i kors”.

• Haha
LoweW og 1 anden
  • Laddar…
Sådan sidder det i min garage, som den tidligere ejer har bygget, der er rigtigt nok revner i samlingerne.
..Hvilket ikke betyder noget for mig i garagen, jeg ville ikke have været lige så tilfreds, hvis det var i stuen.

• Synes
Jonny L
  • Laddar…
Jeg forstod det måske forkert, for tydeliggørelse: det er okay ikke at sætte langs med glesen (at krydse gles/gips), men det er ikke okay at sætte tværs på gipsen ifølge billede Diagram der viser, hvordan gipsplader ikke skal monteres i korsformation, med teksten "Aldrig i kors" og "FEL!!" diagonalt over.

• Haha
Hallerudsbo
  • Laddar…
Sæt et gipslag mere op, med forskudte samlinger, så får du de bedst mulige forudsætninger for et revnefrit og flot loft i mange år.
Bed dine venner om hjælp så lærer alle!

• Synes
Lelle Eskil og 2 andre
  • Laddar…
Sæt en tynd loftplade, så bygger du kun et par mm nedad og slipper for at spartle og male.

På næste projekt laver du tegninger på forhånd.

• Synes
Annaet og 1 anden
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Det er vel "bare" at presse spartelmasse ordentligt ind i sprækkerne. Muligt at det bliver bedre med gipsfiller. Og derefter spartle med papirstrimmel som vanligt. Obs. ikke glasfiberstrimmel.
Hvorfor papirstrimmel og ikke glasfiberstrimmel?

Glasfiber anvendes ikke længere da det ikke har samme egenskaber som papir, papir er meget mere stabilt men lidt mere arbejde muligvis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.