Hej,

Ny på dette forum! Jeg skal bygge et udekøkken, hvor jeg vil støbe en betonbordplade. I den ene ende af pladen tænkte jeg at mure ildfast mursten direkte på betonpladen og derefter op mod hver væg for at få en ildsted i hjørnet. Væggene ved det planlagte ildsted murer jeg i leca. Vedhæfter tegning.

Vil betonpladen revne som følge af varmen, eller klarer man sig, hvis mørtelen er ildfast?

• 3D-model af udekøkken med betonbordplade, ildsted i hjørne, mursten, ovn og hylder. Tegningen viser detaljeret udformning og materialer.
Hvordan gik det med projektet, byggede du ifølge dette, og har det fungeret? Overvejer en tilsvarende løsning selv.

J jonwal01 sagde:
Hvordan gik det med projektet, byggede du ifølge dette, og har det fungeret? Overvejer en tilsvarende løsning selv.
Jeg valgte at bygge en hylde med en tynd plade, derefter vermiculite plader og på dem ildfast teglsten. Derefter skal jeg støbe en betonbordplade, der passer ind i den firkant, som det ildfaste tegl udgør. Dvs jeg undgik at lægge ildfast tegl på beton, da jeg ikke ville risikere revner. Blev rigtig godt!

• Synes
MrDizzy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.