Hej,

Jeg har brug for jeres hjælp. Lige nu er jeg ved at renovere det ene soveværelse og monterer renoveringsgips, men da jeg kom til væggen, der vender mod ydervæggen, kan jeg ikke finde nogen regler. Huset er fra -81 med træfacade.

Indervæggen har et lag gips og derefter noget hårdere skumgummi/foam og dernæst isolering. Jeg har prøveskruet hele vejen mellem det ene hjørne og vinduet og kun fundet to regler, en cirka 5 cm fra vinduet og en regel i hjørnet. Mellem hjørne og vindue er der cirka 133 cm og mellem reglen i hjørnet og reglen ved vinduet cirka 125 cm. Men ingen regel mellem disse. Jeg har prøveskruet hele vejen mellem vindue og hjørne uden at finde nogen regel.

Væggene, jeg har skruet i, som er indvendige vægge, har været cc 60 og der kunne jeg skrue 120-plader op uden problemer.

Har I noget tip? Hvorfor finder jeg ikke nogen regler i ydervæggen med cc 60 eller c 45?

• Et stue med vindue og radiator, delvist fjernet tapet og reparationsmærker på væggene; en værktøjstrappe og en boremaskine i forgrunden.
  • Væg under renovering med lag af gips og isolering synligt. Ingen synlige reglar mellem hjørne og vindue, problemer med at finde dem.
  • En delvist fjernet væg nær et vindue afslører gult isoleringsmateriale bag gipsvæggen på en indvendig væg i et hjem under renovering.
  • Væg med blomsteret tapet, delvist fjernet. Notater og pile markerer målinger og en enkelt regel, der er fundet nær hjørnet.
  • Billedet viser en nærbillede af en vægsektion med gipsplade og skumisolering i et renoveringsprojekt.
Skørterne på pladerne burde kunne ses nede ved gulvet eller oppe ved loftet

• Synes
sturnus og 1 anden
  • Laddar…
T tergo sagde:
skarvarna på skivorna burde kunne ses nede ved gulvet eller oppe ved loftet
har tjekket og fundet hvor man har skarvet skiverne men når jeg prøveskruer der, fæstner ikke skruen. Skruen er 41 mm lang og fæstner hvis jeg prøveskruer i hjørnet eller ved vinduet.

er det et hus, der er lavet på fabrik, så kan det være færdige vægstykker, der er sat sammen, og da havde en del både stående og liggende reglar i vægsektionerne

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
T tergo sagde:
er det et hus, der er lavet på fabrik, så kan det være færdige vægstykker, der er sat sammen, og så havde nogle både stående og liggende reglar i vægsektionerne
Antager, at man skal søge med regelsøger for at finde reglarne i dette tilfælde? Har taget et lille hul i gipsfugen, og det er helt hult lige der.

Neodym-magneter er fede. Finder let alle gipsskruer med disse.

• Synes
Mhenk og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.