Opretter en ny tråd, da det blev lidt rodet uden billede.
- Garagen er 39 kvm, men det er kun to af væggene, der skal isoleres
- Indvendigt har væggene yderpanel (samme som på ydersiden)
- Væggene har vindbeskyttelse
- Vinduerne er 3-lags
- Varmen skal tages fra det tilstødende rum gennem ventilation og mindre FTX-aggregat
- Formålet med garagen er at parkere en bil og plads til træning
- Behøver ikke være varmere end ca. 16 grader
Hvordan kan de to vægge isoleres på en enkel og billig måde?
Jeg behøver ikke have den bedste isolerende væg, men den skal som sagt være billig, enkel at gennemføre og holdbar.
Opretter en ny tråd da det blev lidt rodet uden billede.
- To vægge skal isoleres
- Indvendigt har væggene yderpanel (samme som på ydersiden)
- Væggene har vindbeskyttelse
- Vinduerne er 3-lags
- Varme skal tages fra det tilstødende rum gennem ventilation og mindre FTX-aggregat
- Formålet med garagen er at parkere en bil og plads til et gym
- Behøver ikke være varmere end ca. 16 grader
Hvordan kan de to vægge isoleres på en enkel og billig måde?
Jeg behøver ikke have den bedst isolerende væg, men den skal som sagt være billig, enkel at gennemføre og holdbar.
[billede]
Tag panelet ned på indersiden, bestem om regels tykkelsen er nok til isoleringen. Ellers må du lægte på fx en 45mm vinkelret på reglarne.
På med panelet igen.
Tag panelen ned på indersiden, bestem om reglerne er tykke nok til isoleringen. Ellers skal du lægge en ekstra lægte f.eks. en 45mm vinkelret mod reglerne.
Panelet på igen.
Hvilken isolering skal jeg købe? Kan jeg klare det selv? Estimeret pris?
Garagen er 39 kvm, men som sagt, kun to vægge der skal isoleres.
Hvilken isolering skal jeg købe? Kan jeg klare det selv? Anslået pris?
Garagen er 39 kvm, men som sagt, kun to vægge der skal isoleres.
Isolering er meget enkelt. Det svære bliver at få panelen ned uden at den går i stykker, men det plejer at gå godt, hvis man spiller med en koben. Hvis du søger på isolere garage, får du op guider fra flere producenter af isolering, for eksempel denne fra Isover: https://www.isover.se/supporten-tipsar/isolera-garaget-det-ger-fler-mojligheter#1
Isolere er meget enkelt. Det svære bliver at få panelet ned uden at det går i stykker, men det plejer at gå godt, hvis man lirker med en crowbar.
Hvis du søger på isolere garage, får du op guider fra flere fabrikater på isolering f.eks. denne fra isover: [link]
Ser let ud. Hvor meget isolering mener du, der er brug for?