Hej
Jeg har fjernet skabet, og en mindre del af betonpladen under det gamle skab ligger under niveauet af resten af gulvet. Den skrånede lidt både opad i den ene ende og nedad et par cm i den anden. Jeg har nu slebet det ned, der skrånede opad.

Det drejer sig om et areal på 30 x 100 cm, hvor det altså skråner fra at være i niveau med resten af køkkengulvet til at ligge ca. 1 cm under niveauet.

Da jeg skal lægge blødt underlag og laminatgulv ovenpå, men der kun skal stå et køleskab i det hjørne, tænkte jeg, om man kunne undgå at blande flydespartel og i stedet bruge en almindelig færdigblandet filler, husfix eller andet, der tørrer hurtigt, og som jeg kan påføre den lille del, der ligger under niveauet, og udjævne med en skraber. Lidt ligesom når man spartler en væg. Ingen vil som sagt gå der, da det er et hjørne, hvor køleskabet skal stå.

M marp68 sagde:
Hej
Har fjernet garderobe, og en mindre del af betonpladen under den gamle garderobe ligger under niveauet af resten af gulvet. Den skrånede lidt både opad mod den ene ende og nedad et par cm mod den anden. Har nu slebet det ned som skrånede opad.

Det handler om et område på 30 x 100 cm, hvor det altså skråner fra at være i niveau med resten af køkkengulvet til at ligge ca. 1 cm under niveauet.

Da jeg skal lægge blødt underlag og laminatgulv ovenpå, men det kun skal stå et køleskab i det hjørne, så tænkte jeg om man kunne undgå at skulle blande flydespartel og i stedet bruge noget almindeligt færdigblandet filler, husfix, eller andet som tørrer hurtigt, og som jeg kan påføre på det lille stykke der ligger under niveau og jævne ud med en spartel. Lidt ligesom at spartle væggen. Ingen vil som sagt gå der, da det er et hjørne hvor køleskabet skal stå.
Almindeligt håndspartel til gulve er det du søger. Det kræver dog, at du blander det.

• Synes
marp68
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Almindelig håndspartel til gulv er det, du søger efter. Det kræver dog, at du blander det.
Mener du pulver, der blandes med vand, på samme måde som flydespartel, men bliver tykkere?

Hvorfor fungerer almindelig færdigblandet spartelmasse ikke, eller en form for husfix eller filler, der spartles ud?

M marp68 sagde:
Mener du pulver som blandes med vand, på samme måde som flydespartel, men bliver tykkere?

Hvorfor fungerer almindelig færdigblandet spartelmasse ikke, eller en form for husfix eller filler der kan spartles ud.
Husfix vil nok fungere, men det kræver jo også at man blander

• Synes
marp68
  • Laddar…
P pjkw sagde:
Husfix lær at fungere men kræves jo også at man blander
Ja. Men denne gulvspartel, hvad er forskellen mod almindelig færdigblandet spartel?

M marp68 sagde:
Mener du pulver som blandes med vand, på samme måde som flydespartel, men bliver tykkere?

Hvorfor virker ikke almindeligt færdigblandet spartelmasse da, eller en eller anden form for husfix eller filler som spartles ud.
Gulvspartelmasse klarer vægten af genstande, det gør ikke almindeligt spartelmasse. Ja du blander det med vand og primer overfladen inden.

• Synes
marp68
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Gulvspartel klarer vægten af genstande, det gør almindelig spartelmasse ikke. Ja, du blander det med vand og primar overfladen først.
Der skal lægges blødt udjævnende materiale og laminatgulv ovenpå. Derefter skal der stå et køleskab der. Så måske burde almindelig spartelmasse eller gipsmørtel virke i så fald, da ingen skal gå eller noget stå direkte på spartlet? Mest få højden lidt op.

Eller mener du, at det kan synke selv under laminatgulvet af, at køleskabet står ovenpå laminatgulvet?

Tak for al hjælp. Det blev flydespartel. Derefter underlagsfoam og laminatgulv. Blev godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.