15,617 læst ·
21 svar
16k læst
21 svar
Hvordan reparerer jeg revnerne i letbetonvæggen, så de holder?!
Side 1 af 2
Hej alle eksperter!
Jeg er helt klart en amatør. Havde en del revner i yder- og indervægge af blåbeton. Glade i hågen ripede jeg dem til riller på omkring 3 cm brede og lige så dybe. Spartlede dem med gipsmørtel efter anbefaling i byggemarkedet, sleb og malede med sokkelfarve godkendt til formålet. Nu, efter 3-4 uger, er stort set alle revner kommet tilbage. De fleste er tynde som hårstrå, men alligevel helt synlige. Nu er dette et depotrum, men efter alt arbejdet føles det alligevel ret surt.
Huset er klassisk, tidligt 70'er splejs.
Nu til spørgsmålet: Hvad kan jeg gøre anderledes i det næste depot, for at det ikke sker igen? Så tip om at bruge en mørtel til klinker. God eller dårlig idé? Findes der en elastisk mørtel, der ville fungere? Erfaringer? Ville være sååå taknemlig for fungerende tips og råd omkring dette!
Jeg er helt klart en amatør. Havde en del revner i yder- og indervægge af blåbeton. Glade i hågen ripede jeg dem til riller på omkring 3 cm brede og lige så dybe. Spartlede dem med gipsmørtel efter anbefaling i byggemarkedet, sleb og malede med sokkelfarve godkendt til formålet. Nu, efter 3-4 uger, er stort set alle revner kommet tilbage. De fleste er tynde som hårstrå, men alligevel helt synlige. Nu er dette et depotrum, men efter alt arbejdet føles det alligevel ret surt.
Huset er klassisk, tidligt 70'er splejs.
Nu til spørgsmålet: Hvad kan jeg gøre anderledes i det næste depot, for at det ikke sker igen? Så tip om at bruge en mørtel til klinker. God eller dårlig idé? Findes der en elastisk mørtel, der ville fungere? Erfaringer? Ville være sååå taknemlig for fungerende tips og råd omkring dette!
Er det en ydervæg i kælder delen? Så skal det kun være puds + silikatmaling så væggen der er under jorden kan ånde. Man kan lægge pudsen i pudsnet for at forhindre revner.B Bennca sagde:Hej alle eksperter!