665 læst ·
6 svar
665 læst
6 svar
Hvordan opbevare metalplade (fantompanden)?
Jeg har et 20-tal plader af fantompannan (ca 220*116cm), der er blevet til overs og som ligger tilbage på pallen, de kom på. Spørgsmålet er, hvordan jeg bedst opbevarer dem? Jeg har tænkt mig at bygge en træopbevaring lig denne https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=2109331#p2109331, og kan så lægge pallen under første hyldeniveau eller stille dem skråt op ad den ene langside, hvis jeg skal have dem der (ved lige nu ikke, hvor jeg ellers gør af dem). Stående på siden bliver det nemt at tage enkelt plader, men risikerer de at tage unødvendigt meget skade, når de står sådan? Liggede under, så klarer de sig definitivt godt, men det bliver besværligt at tage bare én enkelt ud.
Har du noget passende loftsrum, hvor du kan få dem ind? Har bemærket, at der normalt er overskydende tagplader at finde. Og det er nok ret smart, for der ligger de i fred, er ikke i vejen, og for at være ærlig vil du næppe have brug for at komme til dem ofte.
Desværre ikke. Det eneste der findes er en minimal loftsluge og sprayisoleret så meget, at der knap nok er plads til at kravle, hvis man kunne kravle oven på isoleringen.C cpalm sagde:
Intet sådan noget. De få depoter, der findes, er så fyldte, at vi har været nødt til at sætte nogle depotstelt op for at få plads, og pindefundamentet er fyldt med andet byggemateriale. Den eneste grusede overflade, vi har lige nu, hvor de kan være, er der, hvor vi skal bygge tømmerlager, så derfor er en kombinationsopbevaring lige nu min tanke, men jeg kan ikke bestemme mig for, hvad der bliver den bedste løsning der.F fribygg sagde:
De har ligget direkte på deres palle i snart 10 år (de mindskes i antal for hvert år der går) midt på græsplænen, men nu er den del af haven endelig blevet ordnet, så de kan ikke blive der længere. Så mit problem er ikke, hvordan jeg beskytter dem mod vejr og vind, men problemet er at få plads til dem et eller andet sted, hvor de er af vejen uden at de bliver ødelagte (altså i deres form som fx knudrede kanter, ikke hvordan de ser ud visuelt), men at det stadig er muligt at tage en enkelt plade ud en gang imellem. Det eneste sted, jeg lige nu kan komme i tanke om, er det område, hvor vi skal bygge opbevaring til træ, og det mest praktiske ville have været at have dem stående, men jeg ved ikke, hvor stor risikoen er for, at de tager skade af det.H Hybro sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kan man opbevare stålregler udendørs
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Får man förvara flyttbara saker på sitt platta garagetak utan nått form av bygglov?
Bygglov -
Kan man förvara ved i plåtskjul?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Förvara ved i plåtförråd?
Ved, Pellets, Flis -
10 platsbesparande sätt att förvara dina cyklar
Bloggkommentarer