Hej, jeg har brug for hjælp/tips/råd!

Har fået hjælp til at lægge et laminatgulv i min lejlighed, jeg skulle selv tage mig af at lægge trekantslisterne. HVORDAN skal jeg gøre her? Taknemmelig for al den hjælp jeg kan få! Se billede nedenfor.

Hjørne af hvid væg mod nyt laminatgulv, udfordring med montering af trekantslister omkring kanten.

Har disse lister:
Trekantslister og træbjælke liggende på et trægulv, klar til montering.

Tak!

/Linda

Tja, enten saver man jo af foder og karm og lægger gulvet under, eller også saver man pænt med stiksav i gulvet, når man lægger det. Lidt svært at redde det nu uden at det ser amatøragtigt ud.

• Synes
toolman77 og 2 andre
  • Laddar…
Jaja, alt kan vel gøres mere eller mindre godt, og det her var nok ikke den bedste løsning. Men nu er det, som det er...

Du vil sikkert få et antal forslag til, hvordan du skal løse det her; nogle gode, andre mindre gode — det er sådan, det er på et forum. :D
Noget eller nogle af forslagene er løsningen på dit problem. Jeg tror, du vil få hjælp.

Desværre er det måske ikke fra mig, som lægmand er det her ingen hverdagsopgave for mig, men jeg skal alligevel (eftersom det her er et forum, og også amatører må udtale sig ;)) komme med nogle spontane tanker:

1: læg kvartslisten som en ramme rundt om karmen (jeg antager, at listen så dækker hullerne i gulvet) og fyld rummet mellem liste og karm (dvs. indenfor "rammen", som listen danner) med latexfugemasse eller spartel og mal fyldningen som karmen. Usædvanlig løsning? Ja, men nu skal vi jo forsøge at redde mayonnaisen, der er skilt, og gæsterne sidder ved bordet...
2: det samme som forrige, men arranger desuden listen, så hjørnerne ikke er 90 grader, men "stumpe" (jeg undskylder, jeg er en fuldstændig idiot, når det gælder om at forklare, hvordan jeg tænker. Hvilket måske skyldes, hvordan jeg tænker...) så hullerne i gulvet dækkes. Som tidligere, fyld rammen ind mod karmen.
3: fyld hulrummene med små laminatstykker, som du limer mod kanterne på det lagte gulv, sæt kvartslisterne, som du tænkte fra starten, og glem det hele. Jo, små samlinger, men hvem leder efter dem?

Held og lykke, jeg tror, det kan løse sig (selv uden mine overvejelser)!
//Ronnie

• Synes
islander
  • Laddar…
Hjørne af et rum med trægulv, en dørkarm og en messing tærskel. Tætningslister i hjørnet, en gør-det-selv-løsning.

sådan her gjorde jeg, blev helt ok synes jeg

• Synes
  • Haha
  • Elsker
kulle og 14 andre
  • Laddar…
Du kan prøve at sætte en ny smyg udenpå den eksisterende og sætte en klapfoder med klappen mod væggen, så måske kan du skjule det der. Kvartstav ser skidt ud, uanset hvordan du sætter det. Ellers er det jo som Stefan N skriver, men det er jo sent nu, når gulvet ligger.

Nino! Alvorligt, helt ok?

• Synes
13th Marine og 3 andre
  • Laddar…
nino sagde:
[billede]

så här gjorde jag, blev helt ok tycker jag
Jag beundrar finliret :thumbup:

• Synes
Marcussjogren
  • Laddar…
nino sagde:
[billede]

så her gjorde jeg, blev helt ok synes jeg
Ser jo for bedrøveligt ud. :wow:

• Synes
fremax
  • Laddar…
Stefan N sagde:
Nino! Alvorligt, helt ok?
Ja hvad så?
Hjalp Malmgren lidt i lejligheden, han var i det mindste tilfreds

• Synes
  • Haha
ClasseClas og 17 andre
  • Laddar…
Lidt blød fugemasse bare, så ses det jo ikke. Kan jo også lige tage lidt i sprækken på gulvet der også. ;)

• Synes
Marcussjogren
  • Laddar…
M
Haha :D :D :D

B
Køb en tube gulvfuge og spring kvartstaven rundt om foderet over...

LKAA sagde:
Hej, jeg har brug for hjælp/tips/råd!

Har fået hjælp til at lægge et laminatgulv i min lejlighed

/Linda
Den der hjalp dig, bør ikke gøre det fremover. Som sagt ovenfor, så skal man save den nederste del af karmen væk eller finjustere med en stiksav.

Er det ikke muligt at tage gulvet op og gøre det pænt i stedet?

Jeg er enig med den forrige taler, kan du ikke tage det op og lave det om? Trekantlist tror jeg ikke hjælper noget som det er nu. Hvis det ikke kunne tages op, ville jeg nok pusle med små laminatstykker og gøre mit bedste for at glemme det.

Og nino, det ser ikke okay ud.

Jeg må vel præcisere, at det hele var en joke, så ikke halvdelen af byggahus mister den lille tillid, jeg evt. har opbygget her :D :wow:

• Synes
ClasseClas og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.