1,728 læst ·
18 svar
2k læst
18 svar
Hvordan jævner man kældergulv
Side 1 af 2
1) Har et kældergulv, der er pudset fra farve helt
Man kan se betonen, hvad skal man bruge til at jævne det ud? Det viste sig, at det ikke var jævnt i vater,
2) Og hvor lang tid skal man vente på, at det hærder, før man kan stille ting på det?
Har tænkt mig at stille fitness ting der i rummet, lægger måtte, der ånder, inden maskinerne
Man kan se betonen, hvad skal man bruge til at jævne det ud? Det viste sig, at det ikke var jævnt i vater,
2) Og hvor lang tid skal man vente på, at det hærder, før man kan stille ting på det?
Har tænkt mig at stille fitness ting der i rummet, lægger måtte, der ånder, inden maskinerne
Jeg vil give dig et tip. Hver leverandør af flydespartel har en hjemmeside. Gå ind på den og led, så skal du snart finde en passende spartel. Leverandører er fx Finja, Kiilto, Mapei, Bostik.A Anne G sagde:
Der findes også en søgemaskine, der hedder Google, hvor du for eksempel kan søge på "diffusionsåben flydespartel" eller "uisoleret kælder flydespartel" og du vil få forslag til produkter.
Det er nok intet problem at finde. Men, jeg vil ikke give nogen produktanbefaling, men led efter hurtige flydespartelprodukter, hver producent har dem, da det er nødvendigt ved renoveringsarbejde, hvor det skal gå hurtigt.A Anne G sagde:
Bedste svar
Denne brugte jeg i kælderdelen af huset: https://www.hornbach.se/p/flytspackel-finja-265-fr-20kg/10226289/
Tørretid 1 cm per dag, men hvis du lægger nålefilt tæppe som "ånder", kan du lægge tæppet tidligere, og det afhænger af hvor tykt du har brug for det.
Hvis du ikke har flydespartlet før, så se nogle YouTube-videoer og del gulvet op i sektioner, så du bruger to sække ad gangen. Hvis du kan få et par venner til at blande og bære, kan I tage hele gulvet på én gang (med f.eks. 6 spande i rotation). Bland så tyndt som muligt og vær opmærksom på, at det sprøjter en del, så dæk over sarte ting og dæk vægge med plastik, hvis du ikke skal male om.
Vær også opmærksom på, at flydespartel ikke er særligt hårdt som underlag, så en håndvægt eller vægtstang laver nemt buler i det.
Tørretid 1 cm per dag, men hvis du lægger nålefilt tæppe som "ånder", kan du lægge tæppet tidligere, og det afhænger af hvor tykt du har brug for det.
Hvis du ikke har flydespartlet før, så se nogle YouTube-videoer og del gulvet op i sektioner, så du bruger to sække ad gangen. Hvis du kan få et par venner til at blande og bære, kan I tage hele gulvet på én gang (med f.eks. 6 spande i rotation). Bland så tyndt som muligt og vær opmærksom på, at det sprøjter en del, så dæk over sarte ting og dæk vægge med plastik, hvis du ikke skal male om.
Vær også opmærksom på, at flydespartel ikke er særligt hårdt som underlag, så en håndvægt eller vægtstang laver nemt buler i det.
Skal du have det som færdig overflade er det industrispartel du skal bruge. Flydespartel er beregnet til at blive belagt med et overfladelag. Jeg opfatter at du snarere skal lægge en løs måtte?
Alle gulvspartel er mig bekendt diffusionsåbne.
Alle gulvspartel er mig bekendt diffusionsåbne.
Der findes en del fiberforstærket spartel, som ikke er diffusionsåbne (eller i hvert fald ikke angives som det).L Liljeros sagde:
Lægger man et tæppe, typ nålefiltstæppe, og så gymnastikmåtter til vægtstang/håndvægte, så fungerer det godt med almindelig flydespartel... (dog skal gymnastikmåtterne helst ikke være overdrevet store for ikke at lukke fugt inde under dem)
Renovatør
· Värmland
· 1 175 indlæg
Hvis det skal bruges som gym og ikke have gym måtter fx 20-25mm, så anbefaler jeg industrispatel, en almindelig fiberspatel er tænkt som undergulv med et nyt gulv af klinker, måtte eller parket.
Du finder de mest almindelige hos fx Beijer hornbach bauhouse, finja Weber combimix mct kilto.
Du finder de mest almindelige hos fx Beijer hornbach bauhouse, finja Weber combimix mct kilto.
Nej, det er sikkert varianter til specifikke krav, jeg er ikke selv stødt på det. Generelt er det, man køber i almindelige byggemarkeder, åbent, selvom det selvfølgelig er godt at dobbelttjekke.anders07 sagde:
Der findes en del fiberforstærkede spartler, som ikke er diffusionsåbne (eller i hvert fald ikke angivet som det).
Hvis man lægger et heltæppe, typ nålefilt tæppe, og derefter gymnastikmåtter til vægtstang/håndvægte, fungerer det godt med almindelig selvnivellerende spartelmasse... (dog bør gymnastikmåtterne ikke være overdrevent store for ikke at lukke fugt inde under dem)
Jeg opfattede, at der skulle lægges nålefilt tæpper lokalt under maskinerne, men jeg kan have misforstået TS. Hvis der ikke anvendes anden beskyttelse, f.eks. gummimåtte eller lignende, er selvnivellerende spartelmasse nok ikke hårdt nok til en håndvægt, der lander forkert. Nu gør det måske ikke så meget, hvis der bliver et mærke under nålefilt tæppet.
Den ofrivillige klåparen sagde:Jeg skal give dig et tip. Hver leverandør af flydespartel har en hjemmeside. Gå ind på den og kig, så skal du snart finde en passende spartel. Leverandører er f.eks. Finja, Kiilto, Mapei, Bostik.
Der findes også en søgemaskine, der hedder Google, hvor du kan for eksempel søge på "diffusionsåben flydespartel" eller "uisoleret kælder flydespartel", og du vil få forslag til produkter.
Præcis hvorfor skulle visse fabrikater ellers have behov for at angive, at de er diffusionsåbne, hvis alle flydespartel skulle være det, har dog et problem med crosstraineren som vejer ca. 80 kilo, vil ikke gerne have, at det bliver for blødt gulv under nålefiltstæppet, som skal dække hele gulvet.anders07 sagde:
Der findes en del fiberforstærkede spartler, som ikke er diffusionsåbne (eller i hvert fald ikke angives som det.)
Lægger man et væg-til-væg tæppe, typ nålefiltstæppe, og så gymnastikmåtter til vægtstang/håndvægte, så fungerer det godt med almindelig flydespartel... (dog skal gymnastikmåtterne helst ikke være overdrevent store for ikke at fange fugt under dem)
Nålefilten skal dække hele rummet, problemet er en gåmaskine, der vejer ca. 80kg, den har også en gummimåtte under.L Liljeros sagde:Nej det forekommer sikkert varianter til specifikke krav, intet jeg selv er stødt på. Overordnet set er det man køber i almindelig byggemarked åben, selvom det selvfølgelig er godt at dobbeltjekke.
Opfattede at der skulle lægges nålefiltmåtter lokalt under maskinerne men kan have misforstået TS. Bruges der ikke andet beskyttelse som en gummimåtte eller lignende, så er flydespartel nok ikke hårdt nok til en vægtstang, der lander forkert. Nu gør det måske ikke så meget, hvis der kommer et mærke under nålefiltmåtten.