Gipsskivekant med 2-3 cm mellemrum fra væg, der har geometrisk mønster, afslører en ujævn overflade nær gulvet i sønnens værelse.
Hej!
Jeg er i gang med at friske min søns værelse op, men er stødt på et problem, når jeg skal sætte gips. Væggen, som jeg skal sætte imod, hælder, hvilket gør, at min lige gipsplade ikke ligger op ad. Den ligger mod væggen i overkanten, men der er en åbning på 2-3 cm nede ved gulvet.

Hvordan løser jeg det bedst? Skal jeg sætte en lige og spartle åbningen, eller skal jeg skære gipsen med lidt vinkel?

Det er første gang, jeg prøver mig på renovation, skal det tilføjes :D

Taknemmelig for svar!

Schubi Schubi sagde:
[billede]
Hej!
Jeg er i gang med at opfriske min søns værelse, men stødte på problemer, da jeg skulle sætte gips. Væggen, jeg skal sætte imod, hælder, hvilket gør, at min lige gipsplade ikke ligger imod. Den ligger mod væggen i overkanten, men der er en åbning på 2-3 cm nede ved gulvet.

Hvordan løser jeg det på bedste måde? Skal jeg sætte en lige og spartle åbningen, eller skal jeg skære gipsen med lidt vinkel?

Det er første gang, jeg forsøger mig med renovering skal det tilføjes :D

Taknemmelig for svar!
forsøger at forstå billedet
Er det vendt på hovedet eller?

som jeg forstår din tekst, så ville jeg skære pladen med vinkel, da det vigtigste egentlig er, at du bare skal dække alle vægge med gips.

Ja den hamnade liggende af en eller anden grund ‍♂️

Okej, det lyder fornuftigt!

surris
Jeg forstår heller ikke billedet. Men det er bare at måle 2-3cm ind og skære, så du får den vinkel.
Tip når du sætter den første plade er, at den er lodret.

Tænk på at skære fasningen væk på pladerne, der mødes i hjørnet, hvis du vil undgå at spartle en masse. Det samme gælder, når du slutter mod åbning til et vindue eller en dør.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.