7,711 læst ·
4 svar
8k læst
4 svar
Hvordan installerer man gips mod skrå væg?

Hej!
Jeg er i gang med at friske min søns værelse op, men er stødt på et problem, når jeg skal sætte gips. Væggen, som jeg skal sætte imod, hælder, hvilket gør, at min lige gipsplade ikke ligger op ad. Den ligger mod væggen i overkanten, men der er en åbning på 2-3 cm nede ved gulvet.
Hvordan løser jeg det bedst? Skal jeg sætte en lige og spartle åbningen, eller skal jeg skære gipsen med lidt vinkel?
Det er første gang, jeg prøver mig på renovation, skal det tilføjes
Taknemmelig for svar!
forsøger at forstå billedetSchubi sagde:
[billede]
Hej!
Jeg er i gang med at opfriske min søns værelse, men stødte på problemer, da jeg skulle sætte gips. Væggen, jeg skal sætte imod, hælder, hvilket gør, at min lige gipsplade ikke ligger imod. Den ligger mod væggen i overkanten, men der er en åbning på 2-3 cm nede ved gulvet.
Hvordan løser jeg det på bedste måde? Skal jeg sætte en lige og spartle åbningen, eller skal jeg skære gipsen med lidt vinkel?
Det er første gang, jeg forsøger mig med renovering skal det tilføjes
Taknemmelig for svar!
Er det vendt på hovedet eller?
som jeg forstår din tekst, så ville jeg skære pladen med vinkel, da det vigtigste egentlig er, at du bare skal dække alle vægge med gips.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Sætte gips mod betongvæg i kælder
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Kan jeg sætte gips direkte mod spånplade?
Springe lægtepanel over og sætte gips direkte mod dampspærre i ydervæg i badeværelse?
ERfarenhet av att sätta ny gips direkt mot gammalt kakel?
Badrum -
Installere nyt loft mod eksisterende gipsloft?
Byggematerialer & Byggeteknologi