Jeg undrer mig over, hvordan man normalt gør med dampspærre omkring bjælkelaget mellem over-/undervåning ifølge billedet.

Er det nok, at jeg trækker dampspærren fra overetagen rundt om bjælkelaget og taper med aldersbestandig tape ved alle 215x45 brædder, eller hvordan bærer jeg mig ad? Som det ses på billedet, har jeg plastet underetagen indtil videre.
Bjælkelag med plastdække og isolering i konstruktion, spørger om korrekt installation af dampspærre mellem etager, træliste og vindue synligt.

I dit tilfælde ser det jo allerede ud som om bjælkelaget sidder på plads, og da er det jo svært at gøre noget ved netop dét faktum. Jeg har heller ingen tips til, hvordan man gør i denne situation.
Men for dem, der bygger og endnu ikke har monteret bjælkelaget, kan jeg tippe om den løsning, som jeg selv brugte i mit byggeri.
Jeg trak simpelthen plastikken bag den liggende bærbjælke, gulvreglarne sidder så i bærbjælken med balksko. På den måde får du en helt tæt plastik uden at behøve bøvle et eneste minut med tape/tætning rundt om hver gulvreglar.

Billedet er ikke helt optimalt til at beskrive konstruktionen, men jeg tror, det kan bidrage til bedre forståelse:

Indvendig byggeplads med synlige bjælker, stillads, stiger og plast på væggene. På gulvet ses diverse værktøjer og materialer.

Slip plasten mellem bjælkerne, tape mod plasten og mod bjælkerne. Med det rigtige tape bider det godt mod træ.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.