Hej,
Mit første indlæg her på forummet! Har luret meget herinde og fået masser af hjælp, så tak for et godt forum!
Har købt mit første hus fra 30'erne, lidt skævt og skævt, når man kigger nøje.
Jeg skal have et Ikea køkken ind og trække ny el i køkkenet. Elektrikeren foreslog at regle væggen minimalt ud for at kunne trække elen pænt, men også fordi væggene højst sandsynligt vil skulle justeres for stammerne, der skal ind.
Hvordan ville I have gjort i mit tilfælde? Regle vægge ud? I så fald, hvad er den mindste mål? Vil ikke tage for meget af rummets areal så at sige.
Gulvet er også lidt ujævnt foran murstokken, øverst ligger der en plastmåtte, uklart hvad der forårsager dette, men måske er der klinker eller noget under lige der. Det er en mindre forhøjning men mærkes alligevel, når man går der. Jeg havde tænkt mig at lægge klikgulv i hele køkkenet men undrer mig over, hvad man bedst gør for at få det jævnt, og at det nye gulv ikke går fra hinanden på grund af forskellen.
Meget her i et spørgsmål, men håber på nogle gode tanker fra medlemmer med lignende erfaringer :)
Huset er træstamme.

BirgitS
S Sussien sagde:
Så er gulvet lidt ujævnt foran skorstenen, øverst ligger en plastmåtte, uklart hvad der forårsager dette, men måske sidder der klinker eller noget under lige der. Det er en mindre forhøjning, men det kan mærkes, når man går der. Jeg havde tænkt at lægge klikgulv i hele køkkenet, men undrer mig over, hvad man bedst gør for at få det jævnt og undgå, at det nye gulv går fra hinanden pga. forskellen.
Der kan have stået en brændeovn der engang, og da stod den på noget, der tåler gnister, f.eks. mursten eller en betonplade.

Enten kan du jo udnytte husets historie og lade murstenene/betonpladen være synlige som en dekoration, mens du lægger et klikgulv på resten. Mange begynder jo at bruge det oprindelige undergulv som køkkengulv, sliber og behandler fyr- eller granbrædderne. Men det er også muligt at lægge byggeplader over hele gulvet, før man lægger et nyt klikgulv ovenpå.

BirgitS BirgitS sagde:
Det kan have stået en brændeovn der en gang i tiden, og da stod den på noget der tåler gnister, f.eks. mursten eller en betonplade.

Enten kan du jo bevare husets historie og lade murstenene/betonpladen være synlig som en dekoration, mens du lægger et klikgulv på resten. Mange begynder jo at bruge det oprindelige undergulv som køkkengulv, sliber og behandler fyrre- eller granplankerne. Men det er muligt at lægge byggeskiver over hele gulvet, inden man lægger et nyt klikgulv ovenpå.
Tak så meget Birgit! Ja, det lyder sandsynligt med dine forslag om, hvad der kan ligge under. Jeg bliver nødt til at åbne op og kigge. Jeg er nervøs for, at der skulle være asbest derunder, så ville helst ikke åbne, men det bliver svært at gøre dette uden :)
Eller som du siger lægge skiver af en slags og måske ekstra foam under delen som ikke er
Hævet (hvilket er det meste)
Hav en fin aften!

BirgitS
Tak i lige måde!

Ikke flere lag foam da det bliver lidt svampet men man kan bruge 3 mm tyk masonit (board) og/eller nogle lag lumppapp, 1 mm tyk, hvor der er fordybninger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.