Min garageport er for smal til porten, vil mindske porten med ca. 5-6 cm på hver side for at kunne fastgøre skinnerne godt. Som det ser ud nu, er der letbetonblokke på hver side med lidt puds på. Som I ser på billedet, er der en træbjælke der, som fungerer til at formindske døren, men jeg vil støbe i stedet for at bruge træbjælken. Bemærk, at jeg også skal mindske dørens højde, bruger jeg samme formindskelsesprincip der?
Hvad skal jeg bruge for at bygge så meget som 5-6 centimeter?
1. Træblokke hvor du skal lave fastgørelser, gerne med pap bagved for at forhindre fugt. Derefter beklæder du og isolerer mellemrummet præcis med en passende kløvet bræt ("vinduesbeklædning").
2. Byg en ramme præcis som rundt om døren og fastgør denne i kældervæggen og derefter skruer du garagedøren fast i trærammen.
Du nævner ingenting om, hvordan jeg fikser dette med nogen slags brug eller mursten, hvilket er det eneste, jeg vil vide :/ Nogen andre forslag?
Skal jeg f.eks. bygge en form og støbe alt med grovbeton? Skal jeg bruge nogen slags puds og gøre det i flere omgange? Skal jeg bruge f.eks. små små mursten og mure det op og derefter pudse alt? Skal jeg måske gøre noget af ovenstående bare på en anden måde?
Ok, undskyld, jeg missede den del af dit spørgsmål.
Forstår jeg dig rigtigt, handler det om 5-6 centimeter i alt - så ville jeg forme og støbe dette med grovbeton på den ene side. Det er sandsynligvis en god idé at bore nogle dubb ind i væggen og binde nogle stående armeringsjern fast i dette.
Et andet alternativ, hvis du ikke vil have organisk materiale rundt om døren mod væggen, kan være at skaffe en passende metalprofil, en lokal pladeværksted kan hjælpe dig med det.
Det ser ud til at være utrolig besværligt, uden nogen åbenlys nytte, at støbe ovenover. Hvorfor ikke bare sætte foder indvendigt og udvendigt for at dække dette? Fyld med isolering hvis det virker passende. Har du brug for en befæstning midt på, sæt en træklods der.
Jo jo jeg ser, at I ikke bekymrer jer om, hvordan det ser ud bagefter, bare arbejdet bliver gjort, jeg derimod vil have, at det skal se ud på en bestemt måde og vil derfor have, at det kun skal se ud som en åbning i væggen uden nogen lister m.m.. Pladeprofiler, træ m.m. er helt udelukket uden at få en tanke viet til dem. De tidligere ejere bekymrede sig ikke spor om, hvordan det så ud og skruede derfor bare regler op rundt om porten for at gøre den mindre. Reglerne var nødvendige for at montere døren.
Leby, vådrumsskriver lyder ikke som en dum idé for at mindske højden, Skruer man dem bare fast, eller bruger man mørtel for at trykke dem på plads? Det lyder som meget store blokke, man kan mure med, og det er jo præcis, hvad jeg har brug for
Jo jo jeg ser, at I ikke bekymrer jer om, hvordan det ser ud bagefter, bare jobbet bliver gjort. Jeg derimod vil have, at det skal se ud på en bestemt måde og vil derfor kun have, at det skal se ud som en åbning i væggen uden nogen lister m.m.. Metalprofiler, træ m.m. går direkte væk uden at få en tanke brugt på dem. De tidligere ejere bekymrede sig ikke en smule om, hvordan det så ud og skruede derfor bare reglar op omkring porten for at gøre den mindre. Reglarne var nødvendige for at montere døren.
Leby, vådrumspaneler lyder ikke som en dum idé for at mindske højden. Skruer man dem bare fast, eller bruger man mørtel for at trykke dem på plads? Det lyder som meget store blokke, man kan mure med, og det er jo præcis, hvad jeg har brug for
Hvorfor spørge om hjælp, hvis du allerede ved, hvordan du vil have det?
Vi spilder ikke vores tid på at give råd, hvis de alligevel ikke bliver værdsat...
Jeg har skruet vådrumspladerne, de findes i flere tykkelser, de passer ikke på siderne, for skrøbelige at fæstne i, hvis du ikke lægger en regel indeni som du så klæder med pladen og derefter pudser. Gør du det med en skjult træregel, så fungerer det nok med lidt papir bagved, så kommer det til at se ud som du havde tænkt, jeg antager da, at du vil have en fortsættelse på pudset.
Jeg har skruet vådrumspladerne, de findes i flere tykkelser, de passer ikke på siderne, for tynde til at fastgøre i, medmindre du lægger en regel indeni, som du så klæder med pladen og så puds. Gør du med en træregel skjult, så fungerer det nok med lidt papir bagved, så kommer det til at se ud, som du tænkte, jeg antager da, at du vil have en fortsættelse på pudset.
Træ går jo væk for TS, så det forslag duer nok heller ikke...
Præcis Fjojtmehmet, det er designet jeg interesserer mig for, ikke hvordan man kommer dertil så længe det virker.
Har kigget på et andet forum og de mener jeg kan mure og derefter enkelt pudse, det ser ud til at være den nemmeste måde. Skinnerne som skal fastgøres senere er jo kun styreskinner, aldrig nogen direkte belastning.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.