Jeg har en udedusch, som jeg ønsker at montere i et trædæk, men ved ikke, hvordan jeg skal gøre det, da udeduschen skal tages ind om vinteren.

Der står, at den skal skrues fast med fransk skrue, men jeg forstår ikke, hvordan det kan blive godt, hvis jeg år efter år skal skrue duschen til og fra uden at trædækket bliver skadet af al skruen.

Er der en bedre løsning, som I kan komme på for mig?

• Udeduschområde med trægulv og træskærme i en have, sollys skaber skygger på gulvet. En solcellepanel ligger på terrassen.
  • Udedusj monteret på trædæk med metalhane og blå knap. Dusjfoden er skruet fast i dækket. Træplankerne er lyse og vandret lagte.
Nu har jeg jo ikke dine mål på infästningen, men jeg ville tage et stykke trykimprægneret træ, større end bundpladen. F.eks. 145x145 og skrue det fast i trallen. I det stykke, nedefra, ville jeg bruge rustfri vognbolt. Så har du jo kun et par møtrikker at løsne hver vinter.
Det stykke træ ville jeg skrue fast i trallen med passende skrue, fransk eller noget andet.

• Synes
Jakobk
  • Laddar…
Annara findes der jo islagsmøtrik, rampamuffe eller andre lignende som måske holder tilstrækkeligt?

Fel av Åke Fel av Åke sagde:
Nu har jeg jo ikke dine mål på infästningen men jeg ville tage et stykke i trykt virke, større end bundpladen. Eksempelvis 145x145 og skrue fast i trallen. I det stykke, nedefra, ville jeg bruge mig af rustfri vognbolt. Så har du jo bare et par møtrikker at løsne hver vinter.
Det træstykke ville jeg skrue fast i trallen med passende skrue, fransk eller noget andet.
Kommer ikke til nedefra!

M Mathias Nilsson1 sagde:
Kommer ikke til fra neden!
Fejl af Åkes løsning er rimelig, møtrikkerne havner så på oversiden.

Rampamuff kan du jo sætte ovenfra

S
Skruebolt ned i trallen og møtrikker. 🤷🏼🤷🏼

• Haha
CM1234
  • Laddar…
Farstatjej90
Jeg foreslår noget andet da... Tag to almindelige stenplader, sådan nogle der findes på terrasser overalt i Sverige. Hvad kan de være 30x30cm?

Bor lige igennem disse. Brug dyvel og skrue/bolt der er lange nok til at "bide" i begge for at fastgøre bruseren. Det vil stå godt.👍👌

Avanceret niveau: brug noget for at lime pladerne sammen. Bor og brug gevindstang for at montere bruseren med møtrikker. Fastgør stangen med ankermasse.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Kommer ikke til nedenunder!
Men vognbolten monterer du først på den løse planke, så skruer du den fast i terrassen!😀

• Synes
Jeppson
  • Laddar…
J Jeppson sagde:
Fel av Åkes lösning är vettig, muttrar hamnar då på ovansidan.
Ja då förstår jag?
Jag sätter dit
Men vagnsbulten monterar du först på den lösa plankbiten, sen skruvar du fast den i trallen!😀
Ha ha ha så menar du såklart!

Jag har en bärlina under trallen så att de franska skruvarna till vänster kan fästas i dem också när den extra träbiten ska skruvas fast.

Jag har 28mm tjock trall att skruva de två franska skruvarna till höger i för att skruva träbiten i.

Hur tänker jag då?

Ska den franska skruven igenom hela trallen eller ska den inte igenom helt?

Skal den franske skrue igennem hele trallen eller skal den ikke igennem helt?
Da ville jeg forbore i trallen og lade skruen trække i bærlinjen.

Då skulle jag forborre i trallen og lade skruen trække i bærlenien.
Jo det fungerer jo i de to skruer til venstre men jeg undrer mig over de to til højre hvor jeg mangler bærlenie.
Skal jeg så igennem hele trallen eller stoppe i eller så spiller det ingen større rolle!!?

Jeg tror foden er løs, prøv at dreje på røret.
Har haft to modeller i en fælles sommerhus...

Jo det funkar jo i de to skruer til venstre, men jeg undrer om de to til højre, hvor jeg mangler bærende bjælke. Skal jeg så igennem hele trallen, eller skal jeg stoppe i det, eller så spiller det ingen større rolle!!?
O ollo sagde:
Jeg tror foden er løs, prøv at dreje på røret. Har haft to modeller i et fælles sommerhus...
Ok
Er der nogen, der ved om en demerx sunny 40-liters bruser kan skrues af fra foden?

Jeg tør ikke tage i for hårdt, hvis den så går i stykker.

Skal jeg så igennem hele trallen eller stoppe inde i eller så spiller det ingen større rolle!!?
Da ville jeg ikke trække den gennem trallen men lade den stoppe inde i.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.