6,416 læst ·
19 svar
6k læst
19 svar
Hvordan fastgøre udendørsbruseren til trædækket?
Jeg har en udedusch, som jeg ønsker at montere i et trædæk, men ved ikke, hvordan jeg skal gøre det, da udeduschen skal tages ind om vinteren.
Der står, at den skal skrues fast med fransk skrue, men jeg forstår ikke, hvordan det kan blive godt, hvis jeg år efter år skal skrue duschen til og fra uden at trædækket bliver skadet af al skruen.
Er der en bedre løsning, som I kan komme på for mig?
Der står, at den skal skrues fast med fransk skrue, men jeg forstår ikke, hvordan det kan blive godt, hvis jeg år efter år skal skrue duschen til og fra uden at trædækket bliver skadet af al skruen.
Er der en bedre løsning, som I kan komme på for mig?
Husejer
· Västerviks kommun
· 448 indlæg
Nu har jeg jo ikke dine mål på infästningen, men jeg ville tage et stykke trykimprægneret træ, større end bundpladen. F.eks. 145x145 og skrue det fast i trallen. I det stykke, nedefra, ville jeg bruge rustfri vognbolt. Så har du jo kun et par møtrikker at løsne hver vinter.
Det stykke træ ville jeg skrue fast i trallen med passende skrue, fransk eller noget andet.
Det stykke træ ville jeg skrue fast i trallen med passende skrue, fransk eller noget andet.
Kommer ikke til nedefra!Fel av Åke sagde:
Nu har jeg jo ikke dine mål på infästningen men jeg ville tage et stykke i trykt virke, større end bundpladen. Eksempelvis 145x145 og skrue fast i trallen. I det stykke, nedefra, ville jeg bruge mig af rustfri vognbolt. Så har du jo bare et par møtrikker at løsne hver vinter.
Det træstykke ville jeg skrue fast i trallen med passende skrue, fransk eller noget andet.
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 5 435 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 5,435 indlæg
Jeg foreslår noget andet da... Tag to almindelige stenplader, sådan nogle der findes på terrasser overalt i Sverige. Hvad kan de være 30x30cm?
Bor lige igennem disse. Brug dyvel og skrue/bolt der er lange nok til at "bide" i begge for at fastgøre bruseren. Det vil stå godt.👍👌
Avanceret niveau: brug noget for at lime pladerne sammen. Bor og brug gevindstang for at montere bruseren med møtrikker. Fastgør stangen med ankermasse.
Bor lige igennem disse. Brug dyvel og skrue/bolt der er lange nok til at "bide" i begge for at fastgøre bruseren. Det vil stå godt.👍👌
Avanceret niveau: brug noget for at lime pladerne sammen. Bor og brug gevindstang for at montere bruseren med møtrikker. Fastgør stangen med ankermasse.
Husejer
· Västerviks kommun
· 448 indlæg
Ja då förstår jag?J Jeppson sagde:
Jag sätter dit
Ha ha ha så menar du såklart!Fel av Åke sagde:
Jag har en bärlina under trallen så att de franska skruvarna till vänster kan fästas i dem också när den extra träbiten ska skruvas fast.
Jag har 28mm tjock trall att skruva de två franska skruvarna till höger i för att skruva träbiten i.
Hur tänker jag då?
Ska den franska skruven igenom hela trallen eller ska den inte igenom helt?
Husejer
· Västerviks kommun
· 448 indlæg
M Mathias Nilsson1 sagde:
OkO ollo sagde:
Er der nogen, der ved om en demerx sunny 40-liters bruser kan skrues af fra foden?
Jeg tør ikke tage i for hårdt, hvis den så går i stykker.
Husejer
· Västerviks kommun
· 448 indlæg