Hej!

er der nogen, der har flydespartlet ind typisk LK 16mm gulvvarme på eksisterende gulvspån på en større overflade?

jeg vil flyde ind vandbåren gulvvarme på cirka 80m2. Tænkte 2,5mm armering, 16mm slange + 21,5mm spartelmasse = 40mm i alt. Men det er alt for lidt siger LK. Mindste acceptable er 30mm spartelmasse over slangens højeste punkt på 16mm.

nogen der ved med sikkerhed, om det bliver katastrofe med varmespredning, hvis man flyder 20mm over slangen?

Hvordan blev det her til sidst? Fulgt du din originalplan?

Jeg overvejer at gøre det samme. Med klinker ovenpå det. Forhåbningen er, at spartelmasse sammen med klinker på ca. 30mm oven over rören er nok til at sprede varmen.

G GandalfMeck sagde:
Hvordan blev det her til sidst? Fulgt du din originalplan?

Jeg overvejer at gøre det samme. Med klinker ovenpå det. Forhåbningen er, at spartelmasse sammen med klinker på ca. 30mm over rørene er nok til at sprede varmen.
Yes arbejdet er gjort! Mellem 20-25mm over slange. Dog ikke tilsluttet gulvvarme endnu😂 da vi fortsatte og rev ud teknikrum/vaskerum også. Men snart er det tid 👍🏻 Men er ikke bekymret længere, har talt med flere i branchen og 20mm over slange er intet problem. Særligt med klinker som giver 10mm til cirka 👍🏻👍🏻

• Synes
GandalfMeck
  • Laddar…
Kanon! Tak for hurtigt svar.

Så bliver dette planen for mig også. Det er i en hall for mig, så lidt "stribet" opvarmning gør det heller ikke den store forskel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.