Hej

jeg skal hænge ting op på væggene i min nye lejebolig, men forstår ikke, hvad dette er for materiale, og hvad jeg så skal bruge for rawplug/skruer. Huset er bygget i 1930'erne. Jeg tror måske, det er en slags beton og "slagge"? Der er ligesom hulrum efter ca. 1 cm beton, og derinde er det ligesom "grus".

det her var da jeg skulle hænge et spejl op, med to holdere på bagsiden så havde tænkt mig at sætte op to skruer med plastik rawplugs.

• Billede af et hul i en væg med tekstur som beton og slaggmateriale. Der ligger grus og papir med farverige mønstre under hullet.
  • Borehul i væg med stykke papir opsamler grus-agtigt materiale, forbundet til spørgsmål om korrekt type plugg og skruer til ophængning.
Man kan antage, at væggen er opbygget af flere forskellige materialer i lag. Sandsynligvis består den ydre del af puds. Kernen kan være træ (dvs planker), mursten, gasbeton eller beton. Andre typer af mursten er også mulige. Puds (cement/kalk + sand) er blødt, beton er stenhårdt. Homogene betonvægge, som findes i mere moderne huse, er sjældne i huse fra 30'erne. Valget af ophængningsmetode afhænger af, hvad væggen er lavet af. Konsulter nogen med større erfaring.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.