Vi er på jagt efter en ny hylde til vores hjem, og jeg faldt over følgende koncept, som jeg godt kan lide:
Nu viser det sig, at dette kun er et koncept og ikke til salg, så jeg overvejer at lave det selv (eller i det mindste bestille det selv).
At lave selve designet i f.eks. sketchup kan jeg klare uden problemer, men det store spørgsmål er, hvem man skal henvende sig til for at få det produceret? Jeg tror, at eksemplet ovenfor er fremstillet i corian, hvilket virker lidt for ekstremt (=dyrt) for mig.
Ville det fungere med krydsfinér, som man bøjer under varme? Er det dyrt at få det fremstillet i så fald?
Kort sagt, hvilke materialer tror I kunne fungere for ovenstående, og hvem vender man sig til for at få det gjort?
Den cykel koster 70000 DOLLAR! Det får du jo et fly for. Så kan man nok tillade sig lidt mek med at forme træstykkerne til den rette form.
Hvor stort er det der træ? Som hylde betragtet virker det helt værdiløst. Hvis det er så stort som det ser ud til (dvs der er plads til at stille en bog på de horisontale flader) så fylder det en hel væg, men har knap nok nogen flader at virkelig stille ting på. Man må også tænke på at det slet ikke kommer til at se lige så sejt ud, når det er fyldt med ting på det.