Der er blevet et hul i væggen, hvor en gulvlist har siddet. Væggene ser ud til at være af armeret beton, med et lag puds udenpå. Lige her løber der dog to rør vertikalt. Det ene er isoleret, og det andet føltes varmt, så jeg gætter på, at det er elementvand til lejlighederne højere oppe. Der er noget en smule porøst rundt om rørene, føles som en hård puds eller letbeton.

Så til sagen, jeg vil lukke det der hul og ved ikke, hvad der er bedst at bruge. Det er i gennemsnit 4-5 cm dybt. Mere mellem rørene.

For meget til at bruge mediumspartel. Jeg har overvejet gips?
Taknemmelig for tips.
Hul i væggen ved gulv, væggen er pudset og afsløret beton indeni, to lodrette rør ses, det ene er isoleret. Mangler gulvlist.

Bedste svar

J
Jeg havde købt en pakke husfix. Det krymper ikke og er let at blande. Fugt ordentligt på væggen før.

• Synes
Lintto1 og 5 andre
  • Laddar…
Beton. Efterlad lidt plads til puds udenpå, så bliver væggen næsten ligesom den øvrige væg. Sådan ville jeg have gjort.

En pose finja finbeton løser sagen

En almindelig betonspartelmasse, husfix eller gipsmørtel fungerer fint!
Beton er beregnet til at støbe med, ikke til at spartle huller med....

AXS
J Jörgen Ö sagde:
Et almindeligt betonspartel, husfix eller gipspuds bliver godt!
Beton er til for at støbe med, ikke spartle huller igen....
Huller kan selvfølgelig også støbes i.

D Davion sagde:
Huller kan selvfølgelig også støbes i.
Huller i gulv ja...
Men selvfølgelig går det til vægge også, hvis du sætter en form først, men så får du alligevel et hul bagefter, som du skal spartle i, hullet som du skal have betonen i...
Men prøv at kaste beton i et hul i væggen uden form, så får du se hvad der sker!?
Men bruger du en spartel, gør du det færdigt i et hug... så gør det ikke mere besværligt med beton!

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
J Jörgen Ö sagde:
Hål i golv ja....
Men visst går det till väggar oxå, om du sätter en form först, men då får du likt förbannat ett hål efteråt som du måste spackla i, hålet som du ska ha in betongen i.....
Men prova o kasta in betong i ett hål i väggen utan form så får du se vad som händer!?
Men använder du ett spackel gör du klart i ett svep.....så krångla inte till det med betong!
Eftersom jag själv har använt just betong för att fylla igen exakt ett sådant hål som bilden visar så vet jag att det går alldeles utmärkt. Det som krävdes av mig som normalbegåvad glad amatör var en liten del av skiva osb som agerar stopp/kant, en vikt a 25 kg och en väldigt enkel finess med en murslev. Den sista delen längst upp fyllde jag enkelt igen med en tämligen fuktfattig skvätt betong som inte rann. Blev hur bra och slätt som helst.

För mig är det således förbryllande att se det benämnas som en universalt krånglig lösning när det var både enkelt och blev fint.

Det låter med det sagt som om du har helt rätt vad gäller betongens användningsområde för dig, men att påstå att snarlika hål inte går att gjuta igen är skitsnack.

Tak for alle de gode tips. Jeg gik og købte en pose husfix for nogle dage siden, men har ikke haft tid til at ordne det.
Har brugt finbeton og gips blandet med spartelmasse tidligere, men aldrig husfix, så jeg tænkte, at det var en god lejlighed til at prøve det.

Jeg vil tage et billede, når det er færdigt, og fortælle, hvordan det gik.

• Synes
Davion og 1 anden
  • Laddar…
J
Perfekt. Husfix er jo meget praktisk på den måde at det er let at håndtere og kan købes i små mængder. Minder mere om en pakke sandkagemix end en stor sæk cement eller beton/mørtel. Derefter er det selvfølgelig sådan at en lignende skade kunne laves med hvad som helst, så længe man har noget hjemme som ikke allerede har tørret til en hård kage. Husfix kan man lukke igen i sin lille inderpose i afventning på næste problem.

• Synes
Hank_Ö og 1 anden
  • Laddar…
J Jocke Best sagde:
Jeg havde købt en pakke husfix. Det krymper ikke og er nemt at blande. Fugt væggen ordentligt inden.
Hej så dit svar her og vil bare spørge. Hvad er risikoen, hvis man ikke fugter overfladen, man skal påføre husfix på. Jeg havde set videoen og forberedt med vand i en sprayflaske. Men glemte alligevel at gøre dette trin og påførte husfix direkte i hullerne på betonvæggen i stedet. Så hvad er risikoen? Mvh

J
F Funkis-Matte sagde:
Hej så dit svar her og vil bare spørge. Hvad er risikoen, hvis man ikke sprøjter overfladen med vand, hvor man skal påføre husfix. Jeg havde set videoen igennem og forberedt med vand i en sprayflaske. Men glemte alligevel at udføre dette trin og påførte husfixen direkte i hullerne på betonvæggen i stedet. Så hvad er risikoen? Mvh
Risikoen er, at uden suger alt vand ud af fixet, så det tørrer for hurtigt, og det opdager du, hvis det hæfter dårligt eller er porøst. Så er det bare at skrabe det af og gøre det om.

• Synes
Funkis-Matte
  • Laddar…
Av, nå! Så er det bare at vente og se. Tak for svar!

• Synes
Jocke Best
  • Laddar…
AXS
Det plejer at være i orden, hvis du får det til at hæfte, og det ikke "ruller" af, som det kan gøre, hvis overfladen er støvet.

Ellers er det jo hurtigt fikset at gøre det om.

• Synes
Funkis-Matte og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.