9,986 læst ·
8 svar
10k læst
8 svar
Hvilken skrue til vådrumsplade (fibercement)
Skal skrue Ivarit Hydropanel (fibercement) på træregler i badeværelset. Blev anbefalet rustfri træskrue 4 x 35 mm på Hornbach som jeg købte. Samme dimension opgives i installationsanvisningerne men der nævnes der galvaniserede skruer fra samme leverandør som pladerne.
Problemet er, at skruerne jeg købte, sprænger når jeg bruger dem. Når der er en til to millimeter tilbage at skrue i, så vrides skruehovedet af pga. at pladen er så hård antager jeg.
Så mit spørgsmål er om (nogle) rustfri skruer er svagere end (nogle) galvaniserede?
Hvad skal jeg købe for skruer?
/Daniel
Problemet er, at skruerne jeg købte, sprænger når jeg bruger dem. Når der er en til to millimeter tilbage at skrue i, så vrides skruehovedet af pga. at pladen er så hård antager jeg.
Så mit spørgsmål er om (nogle) rustfri skruer er svagere end (nogle) galvaniserede?
Hvad skal jeg købe for skruer?
/Daniel
Rustfri skrue er alt for blød. Hvorfor rustfri egentlig?? Rustfri skrue har man muligvis til altanen, når man skruer terrassebrædder. Fungerer godt med almindelig spånpladeskrue til Minerit VT pladerne i hvert fald.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Vilken skruv till taket?
Lösvirke & Timmerhus -
Hvilken rawlplug til skrue til gulvlist i blåbetonvæg
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vilken skruv till låscylinder-Elitfönster
Fönster & Dörrar -
Vilken skruv till verktygstavla
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Vilken kork till tvingar och skruvstäd