Hej,
Jeg skal lægge ny 15mm lamelparket på det eksisterende fritbærende gulv, som begynder at blive udtjent. I dag står pax- garderober på plads ifølge billedet, og der er kun 1 mm tilgode til loftet.

Jeg tænkte at forkorte garderoberne nederst. Men hvilken sav bør jeg vælge, og hvordan saver jeg bedst? Jeg ejer de fleste almindelige save og værktøjer, men mangler bordsav og dyksav.

• Garderober i gang med træloft og trægulv, tæt på innertaket. Grøn løber foran. Dør til højre og lys i loftet.
  • Skab med åbnet skabsdør og træbund, der står på et trægulv ved siden af et tæppe.
Rundsav (eller almindelig håndsav).

Ok, rundsav har jeg. Er det smartest at bunte siderne sammen to og to og save dem samtidig eller save dem individuelt? Det skal jo ske med forholdsvis stor præcision.

D Dilato sagde:
Cirkelsåg (eller almindelig håndsav).
TS har mulighed for at motivere et køb af nyt værktøj til sin partner, det skal aldrig undervurderes😉

• Synes
Ossian K Olsson og 1 anden
  • Laddar…
Hvorfor ikke lægge det nye gulv op til garderoberne mod stammerne og så sætte en almindelig hvid fodliste eller en kvartstav.

P proffsrik sagde:
Ok, rundsav har jeg. Er det smartest at bunte siderne to og to og save dem samtidig, eller save dem individuelt? Det skal jo ske med ret stor præcision.
Jeg ville have savet dem individuelt, lettere at få et godt snit synes jeg.

En form for savføring/støtte, der gør, at det bliver korrekt, letter arbejdet, men at save 60 cm nogenlunde lige i en plade er ikke så svært, og det er jo kun én side, der "skal" blive pæn.

Jeg antager, at du tænker på at korte bunden/sokkelen af?

Klarer du dig uden at skulle korte dørene af, tror du?

B
Så sørg for, at der er mange tænder pr. cm; en rundsav med få tænder giver grove snit.

Jeg kørte skinne og... ta-da.. dyksav, da jeg afkortede vores pax garderober. Hvis jeg husker rigtigt, var det den forreste del af soklen, så det var lidt mere knudret at få til præcist.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.