Hej!

Hvad siger I sagkyndige eller erfarne:

Hvilken mørtel skal jeg bruge til at fuge en mur i sprængsten?
Der er ingen større kræfter på muren, og drænering har jeg styr på. Jeg undrer mig bare over, hvilken slags mørtel der er bedst til en mørtelmur i sprængsten (granit).

Tak på forhånd!

Hej! Har lige færdiggjort sådan en mur og lavede fugningen med Cementbruk A fra Bauhaus. Det blev rigtig godt, og den føles meget stabil efter dette. Brugte 12 sække på denne ca. 5 meter lange mur. Stenmur og blomsterbede i en have, omgivet af træer. Træterrasse og stakit til venstre, grønt græs i forgrunden.

Men se der, flot blev det også!

Jeg tester Cementbrug A alt Murbrug M2,5, holder vel eventuelt bedre mod frost. Vigtigt at have helt tætte fuger antager jeg for at undgå frostsprængning?

Som nybegynder lærte man en del. Blandt andet at du skal tage beregnet antal sække murermørtel, og multiplicere med x2. :D Her er resultatet.
En nybygget terrasse med fliser og stentrin, omgivet af græs og tættere skov i baggrunden.

• Synes
JockeU1975 og 1 anden
  • Laddar…
J Joniblom sagde:
Som nybegynder lærte man sig en del. Blandt andet at du skal tage beregnet antal sække murmørtel, og multiplicere med x2. :D Her er resultatet.
[billede]
Flot arbejde, blev rigtig godt(y):D

• Synes
JockeU1975 og 1 anden
  • Laddar…
G GenRLee sagde:
Flot arbejde, blev rigtig godt(y):D
Tak Mr. Lee!
Det tog jo en pokkers tid, når man er perfektionist. Men nu skal den nok stå der et stykke tid.

• Synes
GenRLee
  • Laddar…
Er sådanne mure frostsikre? Eller slipper mørtlen? Hvordan skal stenene rengøres inden muring?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.