Jeg er ved at renovere min lejlighed fra 1936, og i forbindelse med at et nyt loft (gipsplader på stålregler) sættes op, havde jeg tænkt mig at genskabe den rundede overgang mellem loft og væg. Hvis jeg har forstået det korrekt, hedder det "hvælvede loftvinkler".
Jeg tror ikke, jeg kan genskabe dette med puds eller gipsmørtel, men jeg mener at have læst et sted, at der findes celleplast, man kan lime fast for at få samme udseende. Lidt ligesom "fusk-stukatur", men bare en radius. Er der nogen, der ved, hvor man kan få fat i dette?
Jeg tror ikke, jeg kan genskabe dette med puds eller gipsmørtel, men jeg mener at have læst et sted, at der findes celleplast, man kan lime fast for at få samme udseende. Lidt ligesom "fusk-stukatur", men bare en radius. Er der nogen, der ved, hvor man kan få fat i dette?
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Kig på http://www.carma.se/rwdx/files/ORAC-DECOR-BOOK-MP040-001-NL-FR-EN-DE-ES.pdf
Der ser ud til at være alt, hvad man kan drømme om i "byggfuskväg"
Profilen C990 på side 20 ser ud til at være det, du søger. Du må hellere ringe og spørge efter forhandlere...
Der ser ud til at være alt, hvad man kan drømme om i "byggfuskväg"
Profilen C990 på side 20 ser ud til at være det, du søger. Du må hellere ringe og spørge efter forhandlere...
KnockOnWood sagde:
Hahaha, hvilken katalog! Med deres sortiment kan man bygge sig et eventyrslot eller et græsk tempel - helt i cellplast....
C990 har for stor radius for mig, men CX126 ser ud til at være meget lig det, jeg leder efter. Carma har en forhandler her i byen, så jeg skal tjekke med dem, om det er muligt at få det hjem og hvad det koster. Tak for tipset!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Spackla välvda fönstersmygar
Färg, Måla & Tapetsera -
Måttbeställa välvda fönster
Fönster & Dörrar -
Betongtegel tak med olika takvinklar - hur göra övergången?
Tak & Vind -
Garage mot lada olika takvinklar?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur gör man välvda takvinklar?
Färg, Måla & Tapetsera