Hej, Jeg bygger et fritidshus med hems over halvdelen af huset. Mellemloftet skal isoleres med rockwool for at dæmpe lyd. Der bliver et badeværelse på en del under hemsen.
Konstruktionen er som følger:
1, loft: gipsplader, i badeværelse vådrumsgips + tætningslag
2, lægter, 30 cc.
3, rockwool mellem spær/gulvregler som sidder på 60 cc.
4, bræddegulv 28mm
Bør jeg have noget materiale (dampspærre, pap, bygningsplast eller andet) mellem rockwool og lægter? Skal der være forskellige materialer i badeværelse og i øvrigt? Hvordan har I gjort? Hvad er normalt?
Konstruktionen er som følger:
1, loft: gipsplader, i badeværelse vådrumsgips + tætningslag
2, lægter, 30 cc.
3, rockwool mellem spær/gulvregler som sidder på 60 cc.
4, bræddegulv 28mm
Bør jeg have noget materiale (dampspærre, pap, bygningsplast eller andet) mellem rockwool og lægter? Skal der være forskellige materialer i badeværelse og i øvrigt? Hvordan har I gjort? Hvad er normalt?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 indlæg
Bliver godt, ha' det samme som i øvrige bjælkelaget. Det eneste du skal undgå er plast mod ydervæg i badeværelsesdelen. (skulle dit tætningslag havarere og der kommer fugt ind i væggen, så "sidder" det fast mellem badeværelsets tætningslag og byggplasten i ydervæggen. Uden så har det i det mindste en chance for at tørre op.
Tak for svar! Så går jeg efter intet lag mellem lægter og isolering.I InsidersUnited sagde:Bliver godt, have det samme som i øvrige bjælkelaget. Det eneste du skal undgå er plast mod ydervæg i badeværelsesdelen. (skulle din tætningsmembran havarere, og der kommer fugt ind i væggen, så "fastner" det mellem badeværelsets tætningsmembran og byggeplastikken i ydervæggen. Uden dette har det i det mindste en chance for at tørre op.
Klik her for at svare