Har flyttet en væg i garagen og har brug for at fylde op 3 kvm ca 45mm højde. Bliver almindelig mancave af rummet, ingen tunge belastninger. Hvad / hvordan skal jeg gøre? Kommer til at lægge klinker på gulvet derefter.

Hvis du skal lægge klinker, er det vel bare at prime, lægge armeringsnet, flydespartle.

Senest redigeret:
Ja, flydespartle alt er en mulighed ca. 12x 20kg
sække vil der gå til.
Det andet alternativ kunne vel være at lægge et par sække Eps-cement og derefter flydespartle på det, hvis man vil spare på antallet af sække.

Får regne på omkostningerne da :-)
hvor tykt med flyd skal der mindst være ovenpå evt. eps?
Skal jeg bore oppladen ved siden af, så jeg får armeringen ind i den også?
Sådan ser det ud
Gulvet med beton og spor af armering; huller og skidt synlige på overfladen. Forberedelse til yderligere byggearbejde, som nævnt i tråden.

tommib
EPS er nok billigere og isolerer desuden. Tror det er 20 mm flydende minimum men er ikke sikker.

tommib tommib sagde:
EPS er nok billigere og isolerer desuden. Tror det er 20 mm flyt minimum men er ikke sikker.
Ok. Skal jeg lægge armering i eps'n?

tommib
Nej, det tror jeg ikke. Ikke et så tyndt lag. Derimod i flydet skal der vel være stålnet. Sådan er det gjort hjemme hos mig i hvert fald.

Ville det ikke være enklere og billigere med beton i dette tilfælde, flydemørtel har du ikke så meget nytte af her.

Lang tørretid før han kan lægge klinker på beton.

Også tænkt på tørretiden, men beton, men usikker på præcis hvor lang tid det tager. Er der nogen, der ved det?
Og hvis jeg først lægger eps, skal det brænde helt klart, før jeg går videre med flydebeton? (hvor lang tid tager det?)

O olofh sagde:
Også tænkt på tørretiden men beton men usikker på præcis hvor længe det tager. Nogen der ved?
Og hvis jeg først lægger eps, skal det hærde helt før jeg går videre med flyd?(hvor længe tager det?)
Fyld med ROT brug. Kan belægges efter 24 h.

tommib
Når vi støbte EPS, ca. 10 cm, tog det kun en dag, før vi kunne flyde på det. Det kan have været noget hurtigtørrende, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Køb slipsats hurtigt. Nem og hurtigt at arbejde med.

Tror ardex a31mix kan va noget

Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
Tror ardex a31mix kan va nått
For 0-5mm og koster 350:- for 12.5kg?
Sikker på at der findes bedre alternativer

• Synes
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.