Hvis jeg skal bygge en støttemur i jordniveau, med en trappe i midten af træ som går op til den næste støttemur (trappen har også mure på siderne for at jorden ikke skal skride ned i trappen). Hvad sætter jeg som "stop" under trappen, så jeg kan lægge en gangsti med belægningssten direkte efter trappetrinnet oppe i skråningen?

Den er en ret stejl skråning...

Hvad mener du med stop?
Det er måske bedre at lave trappen også i sten?

Betonmure under konstruktion omgiver en grus- og jordbelagt sti. Materialer og værktøj er spredt omkring.

Billedet er taget oppefra. Blev det tydeligere?
Vil have det i træ, for at det skal blive et blødere indtryk.

Trapper lavet af lyst træ med hvidt gelænder, omgivet af jord og flodsten. Byggeprojektet ser ud til at være under konstruktion.

• Synes
Bangan og 2 andre
  • Laddar…
F*ndt så flot det blev!

• Synes
Velandacarl og 1 anden
  • Laddar…
Nu ser man måske problemet tydeligere. Vil lægge belægningssten i samme niveau som det højeste trappetrin. Dem, der har lavet mur og trappe, har ikke sat nogen stop... så hvis jeg fylder med grus, vil det glide ned under trappen. Overvejer at støbe eller kan man sætte et gabionnet og fylde med sten? Ved ikke, hvordan det skal løses...

Hvordan ville I have gjort?

Rustfri eller corten plade.

• Synes
shine76
  • Laddar…
S
støbt en hæl. har du uheld skyder matrailet på

• Synes
shine76
  • Laddar…
Trappekonstruktion uden betonfundament, hvor det øverste trin er fjernet. Underliggende grus og træstøtter synlige.
Fjernede det øverste trin og ser nu, at de som har bygget trappen ikke har støbt noget. Tror I, det bliver et problem?

S
ser ingen billede

Mærkeligt! Prøver at lægge den op via computeren i stedet.

• Under konstruktion af trappetrin med træplanker og træstøtter, omgivet af småsten og sand; skruer ses på venstre side.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.