Jeg har brug for at lime en del laminatgulv mod malet væg i garagen. Har gjort det før med PL400.
Det holder. Men det er ret dyrt.

Er der noget andet, lidt billigere?

Før gjorde jeg følgende.
Nogle klikker PL400 og noget smeltelim mod væggen. Smeltelimet fastgjorde laminatet med det samme. Så hærdede PL400 for altid. For kun smeltelim plejer at give slip efter en vis tid.

Hvad findes der i dag, som er lidt billigere og næsten lige så godt som PL400?

Hvor mange tuber taler vi om? En tube PL400 koster jo knap 70:-

Jeg har lige gjort det. kørte med pl600. Der findes ellers konstruktionslim på byggmax for 45 kr.

Dog var vores laminat lidt "billigere" og man behøver at slå dem sammen lidt let. Derfor valgte jeg at køre med pl600, så jeg ved, at det sidder fast, kørte også med sømpistol i kanter, hvor listen dækker.

• Synes
Atom
  • Laddar…
T tomjakob sagde:
Findes ellers konstruktionslim hos byggmax for 45kr.
Advarsel for den, har limet nogle vindueskarme med det men efter et år var det bare at løfte dem væk, da limen næsten havde forsvundet.

• Synes
Atom
  • Laddar…
Hmm. Tænkte ikke på det med sømpistol og stift.

Jeg gætter på ca. 20-25 tuber.

C corre sagde:
Valgfrit montagelim med kort hæftetid.
Dette ser ud til at have de rigtige egenskaber, 25:- billigere.
[link]

Denne er billigere, men specifikationerne er uklare. Med smeltelimsmodellen burde det gå godt.
[link]
Skal prøve denne fra Bauhaus. Ser lovende ud.

A Atom sagde:
Skal prøve denne fra Bauhaus. Ser lovende ud.
Køb en probau og prøv også den. Deres produkter har ofte samme funktion/løsning som kendte mærker.

gik der 3 tuber pl600 til 6kvm for os. Da lagde vi ret meget på grund af ujævn væg.

C corre sagde:
Køb en probau og prøv også. Deres produkter er oftest samme funktion/løsning som kendte mærker.
Finder ingen specifikation hvad den limer...

Efter at have "muret" en plantekasse i sommer og brugt Biltemas stenlim, så bruger jeg det til det meste, der skal limes herhjemme.
Stenlimet er polyuretanbaseret og tørrer hurtigt, med deres pistol er det meget nemt at arbejde med, 1 flaske giver 50-50 liter skum.
Det svulmer ikke nær så meget som almindelig fugeskum, men man behøver noget, der holder det på plads mens det tørrer.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Stenlim-2000029972/

Den
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Dette hugger hurtigt:
[bild]

[link]
Den havde jeg problemer med. Ved vertikallimning. Med smeltelim fungerer nok. Bare siger det.

Jeg synes smeltelim er værdiløst til alt, men måske er det fordi jeg er for langsom?

Hvorfor ikke dobbeltklæbende tape?

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Jeg synes, smeltelim er værdiløst til alt, men måske er jeg for langsom?

Hvorfor ikke dobbeltklæbende tape?
Jep. Den er til at fastgøre panelet mod underlaget. Så limet kan hærde i mellemtiden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.