1,262 læst ·
5 svar
1k læst
5 svar
Hvad kan jeg sætte for materiale mellem isolering og loftpanel?
Hej,
I et rum hvor jeg har åbent op til kip, tænker jeg at sætte rå brædder med sprække mellem hver bræt som loftpanel. Men jeg vil gerne beklæde min glasuldsisolering med noget, inden jeg sætter panelet op, da jeg vil være sikker på, at der ikke falder fibre ned fra isoleringen. Dampspærren sidder 70mm inde i isoleringslaget, ellers havde det jo været svaret på mit ønske.
Findes der en slags fiberdug? Eller findes der lys vindpap, det burde jo virke i så fald?
Mvh
Mats
I et rum hvor jeg har åbent op til kip, tænker jeg at sætte rå brædder med sprække mellem hver bræt som loftpanel. Men jeg vil gerne beklæde min glasuldsisolering med noget, inden jeg sætter panelet op, da jeg vil være sikker på, at der ikke falder fibre ned fra isoleringen. Dampspærren sidder 70mm inde i isoleringslaget, ellers havde det jo været svaret på mit ønske.
Findes der en slags fiberdug? Eller findes der lys vindpap, det burde jo virke i så fald?
Mvh
Mats
Der findes hvid vindpap. Men pænere bliver nok en eller anden hvid pap(spændepap, mælkepap) eller kludepap, så slipper du for at se markeringer og mærkninger på vindpappen.S Skånepåg sagde:Hej,
I et rum hvor jeg har åbent op til kip, tænker jeg at sætte rå brædder med mellemrum mellem hver bræt som loftspanel. Men jeg vil gerne beklæde min glasuldsisolering med noget, inden jeg sætter panelet op, da jeg vil være sikker på, at der ikke falder fiber ned fra isoleringen. Dampspærren sidder 70mm inde i isoleringslaget, ellers ville det jo have været løsningen på mit ønske.
Mvh
Mats
Hvid markdug måske disse findes i brede bredder og lettere at arbejde med end pap som går så let i stykker..S Skånepåg sagde:Hej,
I et rum hvor jeg har åbent op til kip tænker sætte rå brædder med mellemrums mellem hvert bræt som loftpanel. Men jeg ville gerne beklæde min glasuldsisolering med noget, inden jeg sætter panelen op, fordi jeg vil være sikker på, at der ikke falder fiber ned fra isoleringen. Dampspærren sidder 70mm inde i isoleringslaget, ellers havde det jo været svaret på mit ønske.
Findes der en slags fiberdug? Eller findes der lys vindpap, det burde jo fungere i så fald?
Mvh
Mats
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Köpa elinstallationsmaterial utanför Sverige
El -
Hvilket materiale til at sætte op spejl i lejebolig fra 1930-tallet
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vilken typ av material ska jag sätta upp på väggen för att kunna måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Material för att sätta igen rökrör?
Bastu -
Höga materialkostnader för plattsättare
Badrum