Skal skifte kroge, støvsugerholder osv. i mit opbevaringsskab fra ukendt årti (60-80-erne?) men aner ikke hvordan man skruer dem af. Tjek billede, hvad er det for en mærkelig skrue og hvordan får man den af uden at ødelægge alt for meget?

• Grøn metalplade med en krog og en flad skrue på mørk baggrund; spørgsmålet handler om at fjerne skruen uden skade.
Synes det snarere ser ud som en popnitte end en skrue. Er der plade bag holderen? Er det popnitte, så skal du nok bore den væk.

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
M Marsman80 sagde:
Synes det snarere ser ud som en popnitte end en skrue. Er der plade bag holderen? Hvis det er en popnitte, skal du nok bore den væk.
Aha! Tror ikke, at det er nogen plade. Ser ikke sådan ud i hvert fald. Men man borer bare, og så løsner popnitten?

Disneygrisen Disneygrisen sagde:
Aha! Tror ikke at det er nogen plade. Ser ikke ud som det iaf. Men man bare borer og så løsner popnieten?
Føles ikke sandsynligt, at det er popnitte, hvis der ikke er plade bagved. Poppnitte bruges kun (iaf oftest) til at sammenføje 2 plader med hinanden. Den fungerer ikke i plader som gips, spånplade eller lignende.

M Marsman80 sagde:
Den fungerer ikke i plader som gips, spånplade eller lignende
Kan fungere på hård "masonite", så jeg tror nok at det er en form for pop-nit og da kan den bores ud med et bor, som er lidt større end det visuelle hul.

• Synes
Disneygrisen
  • Laddar…
Vi har nittede kroge i vores rengøringsskab i masonit fra 60'erne. Problemet med at bore er, at nittet kan begynde at dreje. Så skal man prøve at save det af fra bagsiden (efter at have brugt en halv dag på at få det forbandede skab løs fra væggen).

useless useless sagde:
Vi har nitade krokar i vores stadeskab i masonit fra 60'erne. Problemet med at bore er, at nittet kan begynde at snurre. Så skal man prøve at save den af fra bagsiden (efter at have tilbragt en halv dag med at få løs garderobeskabet fra væggen).
Kan jo være muligt at save den af fra siden med et nedstrygerblad også. Så kan man måske holde den stille med en tang samtidig, hvis den begynder at snurre,

useless useless sagde:
Vi har nitade krokar i vores skab i masonite fra 60'erne. Problemet med at bore er, at nittet kan begynde at dreje. Så må man forsøge at save det af fra bagsiden (efter at have tilbragt en halv dag med at få løs skabshelvede fra væggen).
Aj da, jeg kommer ikke bag der, da det er en betonvæg på siden og alt er malet ind og hele faderullan. Må håbe, at den kan fjernes med boret :sweat:

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
M Marsman80 sagde:
Kan jo være muligt at save den af fra siden med et nedstrygerblad også. Så måske kan man holde den stille med en tang samtidig, hvis den begynder at dreje,
Tror ikke, jeg kan komme ind der bagved, men nu føles det som om, vi går begivenhederne i forvejen her :crysmile: Har jo ikke engang forsøgt med boremaskinen endnu :p

Disneygrisen Disneygrisen sagde:
Tror ikke at jeg kommer ind der bagved, men nu føles det som om vi går begivenhederne i forvejen her :crysmile: Har jo ikke engang forsøgt med boret endnu :p
Uklart af mig. Tænkte at du kunne save fra forsiden. Risiko for ridser dog...

• Synes
Disneygrisen
  • Laddar…
M Marsman80 sagde:
Utydeligt af mig. Tænkte at du kunne save fra forsiden. Risiko for ridser dog...
Aha :rofl: Ja men det skal nok gå, og ridser er ikke noget problem, skal alligevel male der!

H
Hvis det snurrer, når man borer, tager man en afbidetang og holder med.

• Synes
HasseTeknik og 1 anden
  • Laddar…
Slib kraniet med en Dremel eller vinkelsliber måske?

• Synes
Disneygrisen og 1 anden
  • Laddar…
H Hallerudsbo sagde:
Om det snurrar när man borrar tar man en avbitare och håller med.
Det skal jeg have i tankerne! (y)

Hold boremaskinen skråt med et skarpt bor, så plejer snurrende nitte også at give sig.

• Synes
Disneygrisen og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.