P
Hvordan indstiller jeg saven for at få et flot indre hjørne på brystlisten mellem tapet og panel? 90 graders indre hjørne, hvor den ene liste skal gå skråt opad, og den anden er vandret.

• Indvendigt hjørne med træpaneler og trappeskinne, der mødes mod en tapetvæg.
Rigtig godt kan man ikke få hjørnet, da den liste, der går skråt opad, får en længere snitflade.

Jeg ville have sat den vandrette liste først geret 45 grader og derefter tilpasset den anden imod.

Ja havde testet med 45gr skråt og drejet halve vinklen på væggen.
Måske misforstår jeg billedet, men test på nogle stumper.

P
Mange bud blev det :)
Jeg må prøve mig frem lidt og se, hvad der bliver bedst.

Larsa sagde:
Kør den lige uden gering. Skyd den skrånende imod og sav spidsen væk som havner under

---
I am here: [link]
Jeg ville have kørt på samme.

P
Ja men jeg skal jo også save den skrånende ud, så den passer ind i brystlistens form, selvom det måske ikke er så svært med stiksaven. Må prøve med nogle stykker overskudstræ.

Man kan bruge dekorationsklodser i svære hjørner. En klods med lidt udformning på, og vupti har man lige kanter at støde listen mod!

B
Man skal altid undgå at gera i inderhjørner. Gør noget af de andre to alt. som du har fået forslag på, dekorationsklods,
eller at forkoppe som det hedder når du skyder det ene emne mod det andet og skærer konturen i endetræet ud.

Mvh Glenn

P
Sådan blev det. Gerede det ene indre hjørne, og det andet blev en slags stumfuge eller hvad det nu hedder. Bliver nok godt med lidt latex, når det hele skal dækmales i panelets farve.

• Geret og stumfogsamlet indvendigt hjørne med træliste på væg, klar til maling i panelens farve.
  • Trappeopgang med nymalede paneler og håndliste, hvor hjørnesamlingerne viser både gerede og stumfogevarianter. Klar til maling i panelens farve.
  • Trappeopgang med stribede vægge og håndliste, hvor hjørnerne er bearbejdet med gerings- og stumfuger til maling i matchende panelkulør.
Ikke for at klage...men latexfug på den svære gering (umulige) ved jeg ikke, om det bliver så godt. Jeg havde helt klart brugt en form for dekorklods.

P
Ikke så begejstret for dekorklodser :)

P
Er fint nok.

• Væg med lodrette striber og trægelænder i en trappeopgang.
  • Trappeopgang med hvidmalet gelænder og beige-stribet tapet på væggene.
Ser kanon ud

Enig! Blev meget fint!
/Thompa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.