Skal hænge et Ikea Ivar skab op på en gipsvæg. Havde tænkt mig at hænge det op med to mollyplug, men efter at jeg borede, opdagede jeg, at det var dobbeltgips ~26mm. Derudover ser det ud til at være en anden væg bag gipsvæggen, så der er ikke plads til længere plug/skruer end 55mm. Kan ikke finde nogen mollyplug under 55mm, som er lavet til dobbeltgips. Nogen der har tips til, hvordan jeg kan hænge skabet op?

J
Afhænger lidt af, hvad væggen bagved er, om du kan få i f.eks. en gängstav. Ellers ville jeg eksperimentere med en slags fugemasse eller montagelim i et hul og derefter trykke en pløk ind, inden det er hærdet. Det vil sidde som klippen, hvis du trykker det ind, så det danner en klump mellem væggene.

Skru i reglarne.

J Jocke Best sagde:
Det afhænger lidt af, hvad væggen bagved er, om du kan få fx en gevindstang i. Ellers ville jeg eksperimentere med en slags fugemasse eller montagelim i et hul og derefter trykke en plug i, inden det er hærdet. Det vil sidde som en klippe, hvis du trykker det ind, så det danner en klump mellem væggene.
Jeg ved ikke rigtig, hvad væggen bagved er, så jeg vil helst ikke bore i den. Hvilken type plug ville være egnet i kombination med fugemasse eller montagelim?

F fribygg sagde:
Skruva i reglarna.
Ser ud til at være stålreglar, hvis jeg har forstået rigtigt, kan man ikke fastgøre noget i sådanne.

M msvenssion sagde:
Verkar være stålreglar, om jeg har forstået det rigtigt går det ikke at få fæstnet något i sådanne.
Klart at det gør, det sidder jo allerede to lag gips så med rigtig skrue kan du hænge din hylde op også

Du kan da vel ikke hænge et skab op med mollyplug i en gipspladevæg! Mener jeg i hvert fald!

Men hvis du har stålskeletter, så har du luft bag gipset. Du har ikke flere lag plader bagved bare?
Hvad er det for et hus, og hvad er det for en væg? Mod naboen, hvis det er et flerfamiliehus?

F fribygg sagde:
Klart at det gør, der sidder jo allerede to lag gips, så med den rigtige skrue kan du også hænge din hylde op
Aha, det kan jo være noget. Hvad er i så fald den rigtige skrue i denne sammenhæng?

Matti_75 Matti_75 sagde:
Men hvis du har stålregler, så har du luft bag ved gipsen. Du har ikke flere lag plader bagved bare?
Hvad er det for et hus, og hvad er det for en væg? Mod naboen, hvis det er et flerfamiliehus?
Det ser ikke ud til at være mere end 30 mm luft bag ved pladerne. Væggen der bagved føles som beton. Vender mod en nabo, er et flerfamiliehus.

M msvenssion sagde:
Aha det kan jo være noget. Hvad er i så fald den rigtige skrue i sammenhængen?
Jeg ville vælge montageskrue

G
Hvis du hænger skabene på ophængsskinne, kan du måske sætte skruerne, så de rammer reglarne?

Men hvis du har 30mm luft+ 26mm gips så fungerer jo 55mm Mollyplugg?

Matti_75 Matti_75 sagde:
Men om du har 30mm luft+ 26mm gips så funkar jo 55mm Mollyplugg?
Ja burde funke men finder ingen 55mm plugg for dobbeltgips. Kender du til nogen så tager jeg taknemmeligt imod tips.

Fischer duoHM er en variant

• Synes
msvenssion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.