2,218 læst ·
15 svar
2k læst
15 svar
Hvordan hænge skabe i dobbelt gips, for trangt bag gipsen til mollyplugs
Side 1 af 2
Skal hænge et Ikea Ivar skab op på en gipsvæg. Havde tænkt mig at hænge det op med to mollyplug, men efter at jeg borede, opdagede jeg, at det var dobbeltgips ~26mm. Derudover ser det ud til at være en anden væg bag gipsvæggen, så der er ikke plads til længere plug/skruer end 55mm. Kan ikke finde nogen mollyplug under 55mm, som er lavet til dobbeltgips. Nogen der har tips til, hvordan jeg kan hænge skabet op?
Afhænger lidt af, hvad væggen bagved er, om du kan få i f.eks. en gängstav. Ellers ville jeg eksperimentere med en slags fugemasse eller montagelim i et hul og derefter trykke en pløk ind, inden det er hærdet. Det vil sidde som klippen, hvis du trykker det ind, så det danner en klump mellem væggene.
Jeg ved ikke rigtig, hvad væggen bagved er, så jeg vil helst ikke bore i den. Hvilken type plug ville være egnet i kombination med fugemasse eller montagelim?J Jocke Best sagde:Det afhænger lidt af, hvad væggen bagved er, om du kan få fx en gevindstang i. Ellers ville jeg eksperimentere med en slags fugemasse eller montagelim i et hul og derefter trykke en plug i, inden det er hærdet. Det vil sidde som en klippe, hvis du trykker det ind, så det danner en klump mellem væggene.
Du kan da vel ikke hænge et skab op med mollyplug i en gipspladevæg! Mener jeg i hvert fald!
Det ser ikke ud til at være mere end 30 mm luft bag ved pladerne. Væggen der bagved føles som beton. Vender mod en nabo, er et flerfamiliehus.Matti_75 sagde: