11,028 læst ·
17 svar
11k læst
17 svar
Hvordan fastgøre og lodde murersnore?
Hej,
Jeg skal bygge en indervæg i 70mm leca ifølge skitsen nedenfor.
Alle instruktioner på nettet går ud fra, at det er udendørs med frie hjørner.
Jeg har adgang til laserpas, langt pas, retskinne, stor vinkelhager, lægter, murersnor osv., men får ikke styr på, hvordan jeg skal lodde det hele op. Hvis jeg fastgør en lægte på den eksisterende væg, vil den jo være i vejen for den væg, der skal bygges.
Nogen der har et smart tip til, hvordan jeg kan lave punkter til at spænde murersnoren imellem?
Jeg skal bygge en indervæg i 70mm leca ifølge skitsen nedenfor.
Alle instruktioner på nettet går ud fra, at det er udendørs med frie hjørner.
Jeg har adgang til laserpas, langt pas, retskinne, stor vinkelhager, lægter, murersnor osv., men får ikke styr på, hvordan jeg skal lodde det hele op. Hvis jeg fastgør en lægte på den eksisterende væg, vil den jo være i vejen for den væg, der skal bygges.
Nogen der har et smart tip til, hvordan jeg kan lave punkter til at spænde murersnoren imellem?
Hvis du fastgør en regel på væggen med en afstand så murersnoren kommer imellem, og murer imod reglen, så er det bare at fjerne reglen, når du er færdig med at mure. Håber du forstår, hvad jeg mener, og håber jeg forstår, hvad du mener 

Som billede A, men du behøver ikke have en stor afstand, et tip er at fastgøre reglen med gipshager, så tegner du bare højderne på reglen, men sæt afstanden på en højde så snoren ikke kommer i vejen for en højde, det er nok med en afstand bare så snoren kommer imellem regelnP proffsrik sagde:
Toppen. Tak. Putshakar finder jeg ikke at købe på en lørdag, så det måske bliver at fastgøre på anden måde.
For de vægge, der ikke tilslutter til eksisterende væg, tænkte jeg at fastgøre snoren i en lodret 45x70 regel, som jeg lodder ind og kiler fast mellem gulv og loft med en justerbar stolpesko. Typ som en stämp. Kan det tænkes at fungere?
For de vægge, der ikke tilslutter til eksisterende væg, tænkte jeg at fastgøre snoren i en lodret 45x70 regel, som jeg lodder ind og kiler fast mellem gulv og loft med en justerbar stolpesko. Typ som en stämp. Kan det tænkes at fungere?
Absolut! Så vi også gør når vi murerP proffsrik sagde:Toppen. Tak. Putshakar finder jeg ikke at købe på en lørdag, så det måske bliver at fæstne på anden måde.
For de vægge som ikke tilslutter til eksisterende væg tænkte jeg at fæstne snoren i en lodret 45x70 regel som jeg loder ind og kiler fast mellem gulv og loft med en justerbar stolpsko. Typ som en stang. Kan det tænkes at fungere?
Mange regler for snore blev der...M Zolt sagde:
Et andet spørgsmål: Ikke-bærende vægge. Jeg vil bruge Finja murblok bas 70mm. Til gulvet fæster jeg med almindeligt mørtel B. Men hvordan forankrer jeg mod tilsluttende vægge og loft? Er bistålsarmering nødvendig?
De tidligere vægge (af 70mm letbeton/blåbeton) havde en lignende udstrækning, og disse var ikke armeret. De var heller ikke forankret med andet end mørtel og eventuelt nogle fastmurede firedømspigge.
Der findes 90-graders vinkler man fæster i både væg og blok (i mørtlen).P proffsrik sagde:Mange regler for snore blev det...
Et andet spørgsmål: Ikke-bærende vægge. Jeg skal bruge finja murblock bas 70mm. Mod gulvet fæster jeg med almindeligt murermørtel B. Men hvordan forankrer jeg mod tilsluttende vægge og loft? Er bistålsarmering nødvendig?
De tidligere vægge (af 70mm letbeton/blåbeton) havde en lignende strækning, og disse var ikke armerede. De var heller ikke forankrede med andet end murermørtel og eventuelt nogle fastmurede firetommersøm.
Kør bistål hver 3. skift så rækker det godt i vel, men, men fastgør noget i væggen hvis du vil føle dig sikrereP proffsrik sagde:Många regler for snører blev det...
Et andet spørgsmål: Ikke bærende vægge. Jeg skal køre med finja murblok bas 70mm. Mod gulvet fastgør jeg med almindelig mørtel B. Men hvordan forankrer jeg mod tilstødende vægge og loft? Er bistålarmering nødvendig?
De tidligere vægge (af 70mm letbeton/blåbeton) havde en lignende strækning og disse var ikke armerede. De var heller ikke forankrede med noget andet end mørtel og eventuelt nogle fastmurede firetommerssøm.