Har tænkt at isolere nu i sommer, da det ser ud sådan her på mit kattvind. mellem spær er det 95cm og dybden er 15cm.

også tænkt at tage loftet med da der kun ligger savsmuld der. Jeg tænkte at bruge ekofiber på loftet, men hvad skal jeg bruge mellem spærrene?

Det jeg ved er at jeg må have en luftspalte og derefter en oliebehandlet masonitskive og så på med isoleringen, og så gips eller hvad man nu vil have.

hvor stor luftspalte? hvilken type isolering mellem spærene? kan få fat i frigolitskiver, (læste et sted at det skal være vakuum for at de skal have nogen effekt.

så alle tips modtages, flere billeder kan løses. må undskylde billederne på loftet.

http://ladda-upp.se/galleri/berne/

nogen? som har en synspunkt

Ikke nogen????

Du får nogle spørgsmål i stedet ;)

Ja, luftspalte er passende, men det skal være en spalte, der går fra tagfod til rygning med frit flow imellem, ellers gør det ingen nytte. Hvordan havde du tænkt dig at opnå det?

På nogle billeder ser det ud som om, der er plast mod råsponten. Den ser ud til at være forkert placeret! Den skal være maksimalt 1/3 inde i isoleringen indefra set, nu bliver den helt uden for isoleringen, hvilket garanteret gør betydeligt mere skade end gavn. Hvad laver plasten der?

Luftspalte har jeg tænkt at sætte dit fx stöläkt på 3 steder, så på med massoint. Så der kan jeg gå hele vejen op.

Nej det er ikke noget plast. Ikke tænkt at bruge det, da huset er gammelt, å plast har ikke været brugt før. Så det er billederne der spøger for dig:)

Ok, godt at der ikke var plast der!

3-4cm luftspalte er passende har jeg for mig.

Hvis det er cellulosa du vil have, så findes der plader, se f.eks. http://www.ekofiber.se

kom på en ting til nu,

hvis jeg vælger at have plader i skråtaget,, så bliver det et lille problem, da de bliver smallere på et sted hvor skråvinden begynder, sidder der nu i dag en træklods der, så at ikke savspånerne skal falde ned,

kan jeg isolere skråtaget, så derefter gå ned i isoleringens tykkelse lige der og derefter lægge løsisolering mod fx gipspladen?

bmpvwyqhapxyw

gnpoxcafeaprxq

rziredewljsoz

Har netop isoleret sådan et loft med polyuretanisolering, eller såkaldt sprayfoam.
Det blev skidegodt, behøver ingen luftspalte og slipper for at bygge på reglerne, så loftshøjden bliver den samme.
Ca. 7 cm i snit blev det.

ptosybnerlwfay

veoukodeavkdx

fxmjufceyqqlz

så nu kom alle billeder med, som I ser så må jeg bryde lidt op for at åbne op hele vejen for luftspalten

Kommer desværre også kun med spørgsmål....
1. Kattvinden.
Har du tænkt dig bare at lægge typ 10-20 cm Ekofiber løsuld oven på det eksisterende spån? Bygger du en afstand til råspånten, eller ligger det direkte mod?

2. Resten af loftet.
Er der ikke savsmuldsisolering i gulvet allerede? Vil du gøre loftet varmt, eller bør man ikke bryde gulvet op, på med mere ekofiber/linisolering og så tilbage med gulvet lidt højere oppe? Som jeg forstår det, vil du nu isolere op under råspånten?

baljbalj sagde:
Kommer tyvärr också bara med frågor....
1. Kattvinden.
Har du tänkt bara lägga på typ 10-20cm Ekofiber lösull oppe på befintlige spånet? Bygger man opp nogen afstand mod råsponten eller ligger det lige mod?

2. Resten af loftet.
Er det ikke allerede savspånsisolering i gulvet? Vil du gøre loftet varmt, eller bør man ikke bryde op gulvet, på med mere ekofiber/linisolering og så tilbage med gulvet lidt højere oppe? Som jeg forstår det, vil du nu isolere oppe under råsponten?
nej jeg havde tænkt at lægge det lige på spånet, ved at man skal tjekke så der ikke er nogen fugt i, da bliver det et stort problem fremover,

i gulvet skal jeg ikke gøre noget med, ikke nu i dagslyset, men jeg skal bare isolere loftet (mellem tagspær) og så oppe på loftet.

brød løs trælappen i dag for at se, hvordan det så ud bagved

sådan her ser det ud?

hvordan skal jeg så kunne få luftspalte?

naktuazmrdlou

uhinhsiuytrjvw

cqjjnnvjexhwlo

Hvad tror I om min idé?

Set indefra:

Gips, trælægter som jeg fastgør i spær, vindpap, 120mm isolering, oliehærdet masonit, 32mm lægter, råspont.

Hvordan lyder det i jeres ører/øjne?

uch å fy fan......hvad jeg hader savsmuld, har skovlet å skovlet... men nu er der sket lidt i det mindste, næsten alle luftspalter klar på den ene side, gesimsen er ombygget så, i morgen bliver det isolering å vindpapp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.