Ring anticimex!
Hvepse spiser ikke træ.
Er du sikker på, at dette ikke er huller, der har været der tidligere? Det kan jo i bedste fald være et angreb, der ikke længere er aktivt. Under alle omstændigheder er det svært ud fra et billede at se, hvilken slags huller det er, f.eks. hvor store de er. I værste fald kan det jo være husbuk. Det er derfor, jeg siger, at du skal kontakte Anticimex.
Start med at kigge her:
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=90
for at se, hvilke træædende insekter du har at vælge imellem.
Er du sikker på, at dette ikke er huller, der har været der tidligere? Det kan jo i bedste fald være et angreb, der ikke længere er aktivt. Under alle omstændigheder er det svært ud fra et billede at se, hvilken slags huller det er, f.eks. hvor store de er. I værste fald kan det jo være husbuk. Det er derfor, jeg siger, at du skal kontakte Anticimex.
Start med at kigge her:
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=90
for at se, hvilke træædende insekter du har at vælge imellem.
Senest redigeret:
Jeg gætter på blåhjon, men er enig; ring Anticimex. De er din ven i sådanne tilfælde. Det er ikke værd at gætte på, hvordan man slipper af med dem, eller at vurdere om der er risiko for skader.
I de fleste tilfælde, hvor jeg har haft Anticimex ude, har det været ret ufarligt, men jeg har nok haft dem ude 4-5 gange på 7 år og hentet bekæmpelsesmidler selv 3-4 gange. Alt på indboforsikringen, så det føles godt at få noget ud af den også
I de fleste tilfælde, hvor jeg har haft Anticimex ude, har det været ret ufarligt, men jeg har nok haft dem ude 4-5 gange på 7 år og hentet bekæmpelsesmidler selv 3-4 gange. Alt på indboforsikringen, så det føles godt at få noget ud af den også
Tjek med forsikringsselskabet om de har aftale med anticimex.
Du svarede ikke på spørgsmålet om hullerne er nye. Måske har de eksisteret længe og er ikke længere aktive? Blåhjon angriber ubarkede træ. Var der bark tilbage på disse brædder?
Du svarede ikke på spørgsmålet om hullerne er nye. Måske har de eksisteret længe og er ikke længere aktive? Blåhjon angriber ubarkede træ. Var der bark tilbage på disse brædder?
Jo, det gør de da. Gnaver træ for at bygge deres reder.Sommartorparn sagde:
http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter.cgi?iljwhat=17001
Hvad TS har været ude for ved jeg dog ikke.
Tak, der lærte jeg noget nyt!molarin sagde:
Men, graver de vel ikke gange i træet?
Med tanke på at angrebet var under barken, gætter jeg også på blåhjon, men det er bedst at tage en snak med anticimex under alle omstændigheder.
Jeg tror, det er granbarkborre, der har gjort det... det er kun der, hvor der er bark, ikke?
Og efterlader sig et "pulver"?
Det er garanteret sket lige efter, huset blev bygget. Tror ikke, det er sket mere siden. Derimod ser det ud til at være nyt, fordi barken har beskyttet træet tidligere og så efterhånden er faldet af. Har sådan noget i mit hus også. Ingen fare på taget!
Og efterlader sig et "pulver"?
Det er garanteret sket lige efter, huset blev bygget. Tror ikke, det er sket mere siden. Derimod ser det ud til at være nyt, fordi barken har beskyttet træet tidligere og så efterhånden er faldet af. Har sådan noget i mit hus også. Ingen fare på taget!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bygga förråd. Hjälp med material, avstånd osv
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ventilationen låter – någon mer som stört sig på det?
Ventilation -
Plasta krypgrund - tips på någon som kan hjälpa i Kalmartrakten.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Hjälp!!! Någon som kan se över material spec från Elektriker?
Fritidshus -
Jag behöver byta radiatortermostater, kan någon kunnig hjälpa?
Värme allmänt