Hej.
Har lige flyttet ind i et BoKlok-hus og har fritstående køleskab og fryser. Dog er det meget mærkeligt, ser ingen mærke på nogen af dem eller model.
De første 4 dage var fryseren stille, men nu er den begyndt at larme hele tiden. Så pokkers irriterende, da der er åben planløsning. Lyden høres også i alle soveværelser, da den forplanter sig.
Lyden er som fra en gammel computerblæser, men lidt højere.
Det virker som om lyden kommer fra en blæser øverst i fryseren, som kører konstant! Fryseren er en model, der skal afrime sig selv, og den funktion lader til at være tændt hele tiden.
Hvad kan man gøre for at stille lyden?
Jeg ved, at jeg er ekstremt følsom over for lyd, har autisme og har svært ved at koble lyd fra. Ville ønske, jeg kunne lægge lyden i baggrunden, men det går desværre ikke.
Jeg tænker, at i værste fald må jeg flytte hele den store fryser til et depotrum, vi har i lejligheden. Ville det fungere? Rummet er stort, så det burde vel gå fint?
Taknemmelig for svar, da jeg ikke har styr på frysere.
Har lige flyttet ind i et BoKlok-hus og har fritstående køleskab og fryser. Dog er det meget mærkeligt, ser ingen mærke på nogen af dem eller model.
De første 4 dage var fryseren stille, men nu er den begyndt at larme hele tiden. Så pokkers irriterende, da der er åben planløsning. Lyden høres også i alle soveværelser, da den forplanter sig.
Lyden er som fra en gammel computerblæser, men lidt højere.
Det virker som om lyden kommer fra en blæser øverst i fryseren, som kører konstant! Fryseren er en model, der skal afrime sig selv, og den funktion lader til at være tændt hele tiden.
Hvad kan man gøre for at stille lyden?
Jeg ved, at jeg er ekstremt følsom over for lyd, har autisme og har svært ved at koble lyd fra. Ville ønske, jeg kunne lægge lyden i baggrunden, men det går desværre ikke.
Jeg tænker, at i værste fald må jeg flytte hele den store fryser til et depotrum, vi har i lejligheden. Ville det fungere? Rummet er stort, så det burde vel gå fint?
Taknemmelig for svar, da jeg ikke har styr på frysere.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 193 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,193 indlæg
Har du ledt langs dørrammer, indeni og bagved køleskabet og fryseren efter etiketter?
Hvis det er et nybygget hus, så tjek med naboerne og bestyrelsen.
Ellers spørg sælgeren om modeller og lydniveau.
Så længe du har plastunderlag og kan opdage, hvis det lækker fra fryseren, og opbevaringsrummet har nogenlunde normal rumtemperatur, kan jeg ikke se noget problem med at flytte fryseren.
Så længe du har plastunderlag og kan opdage, hvis det lækker fra fryseren, og opbevaringsrummet har nogenlunde normal rumtemperatur, kan jeg ikke se noget problem med at flytte fryseren.
Tak for tips!BirgitS sagde:
Har du kigget langs dørkanterne, inde i og bag køleskabet hhv. fryseren efter etiketter?
Så længe du har plastikunderlag og kan opdage, hvis der lækker fra fryseren, samt opbevaringsrummet har nogenlunde normal stuetemperatur, kan jeg ikke se noget problem med at flytte fryseren.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjälp med Ikea trådfri till spotlights i köket.
Belysning -
Hur lagar jag min diskmaskin? -IKEA Mellanstor- HJÄLP!
Vitvaror -
Hjälp mig hitta modell/instruktionsboken till denna Ikea diskmaskin
Vitvaror -
Hjälp! Ikeas rengöra diskmaskin visar felkod H??
Vitvaror -
Hjälp med IKEA kyl/frys, kylskåpet blir inte kallt
Vitvaror