Hej hej!

Et kort lille spørgsmål. Hvordan finder man lettest reglar i vægge? Væggen jeg har er dækket med vådrumstapet, så jeg kan ikke se noget som helst, der kan give mig et fingerpeg om, hvor reglarne sidder. Er der nogen, der har et godt trick?

Taknemmelig amatør!

Banke med hånden eller en anden passende genstand kan fungere, men er usikkert. Der findes også apparater, der kan finde reglar, fx på Claes Ohlsson. Fungerer nogle gange, men ikke altid.

En simpel regeldetektor fungerer overraskende godt. Den detekterer vel egentlig ikke reglarne men gipsskruerne. Er det stålreglar bliver det endnu nemmere. Med lidt øvelse finder man reglarne alligevel inden for +/- 5mm.

Den regelsøger jeg lånte (købt på Clas Ohlson tror jeg) detekterede selve reglen, lr kanterne på reglen... supernemt, supergodt ;D

Min regelsøger er sådan cirka 20 år gammel. De har åbenbart udviklet sig en del siden da.

Udgangspunkt fra et hjørne og gæt på, at de sidder med 60 cm cc.

ginnfilt sagde:
Udgangspunkt fra et hjørne og gæt på, at de sidder med 60 cm cc.
...og hvis de ikke gør det? ::)

Så har man et bonushul i væggen og viden om at reglarne ikke sidder med 60 cc, og så kan man hælde en øl op og tænke over, hvorfor det ikke er sådan... :)

• Synes
  • Haha
Dan M og 14 andre
  • Laddar…
ginnfilt sagde:
Så har man et bonushul i væggen og viden om, at reglarne ikke sidder med 60 cc, og så kan man hælde en øl op og spekulere over, hvorfor det ikke er sådan... :)
Hahah! Perfekt svar! Alternativet er jo, at man så tester fra det andet hjørne, for man kan jo aldrig være helt sikker på, hvor de startede, og hvis man også fejler der, så er det jo egentlig en bonus; endnu et hul og endnu en øl!

• Synes
Matte752
  • Laddar…
Fikset og klart! Tak for alle tips. Reglarne lå på 60cc og væggen var 240 bred, så det var symmetrisk og fint. Desværre blev det jo så ingen øl... ;)

Mikael_L
Sikke en uheld...

Men du må prøve en anden væg så... ;D

Så et godt tip i gør det selv. En stærk magnet! Træk den over væggen, og der hvor den "hænger fast", er der metal bagved. Stopper den hver 20-30 cm, så kan man nok være ret sikker på, at det er søm eller skrue i en regle.

• Synes
fireon
  • Laddar…
Hej,

Snupper denne tråd, så slipper der dukke op en ny.

I øjeblikket sidder der tretex i 2 rum, som jeg skal gipse over, en vandskade gjorde, at en del af loftet i kælderen blev taget ned, og der ser man, hvad jeg tror, hvordan ydervæggen i det mindste er opbygget indad. Tømmer(stomme)-regler(jeg antager)-isolering-træpanel-masonit(tretex i 2 rum).

Så mit spørgsmål er, hvordan finder man regler indenfor træpanelet? Kan en regelsøger skelne dette? I og med at jeg har træpanel bag tretex pladerne, skal gipsen sidde i reglerne? eller er træpanelet nok?

Mvh

E
Test skru at skrue dig frem. Start 60 eller 45 cm fra et hjørne og skru en længere skrue ind. Skru fra højre til venstre med 2 cm mellemrum, så rammer du noget før eller siden. Finder du noget, kan det være reglet på 45, 60 eller 100 cm. Hugger det overalt, er det formentlig planke væg.

J Joxan sagde:
Hej hej!

En kort lille spørgsmål. Hvordan finder man lettest reglar i vægge? Væggen jeg har er dækket med vådrumstapet så jeg kan ikke se noget som kan give mig en idé om hvor reglarne sidder. Nogen der har et godt trick?

Taknemmelig amatør!
Et IR-kamera til en mobil, typ Flir, viser ofte hver eneste regel i hele væggen. (Kan også bruges til at se hvor varmetab går og hvor man har energitap). Fantastisk..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.