Hej hej!
Et kort lille spørgsmål. Hvordan finder man lettest reglar i vægge? Væggen jeg har er dækket med vådrumstapet, så jeg kan ikke se noget som helst, der kan give mig et fingerpeg om, hvor reglarne sidder. Er der nogen, der har et godt trick?
Taknemmelig amatør!
Et kort lille spørgsmål. Hvordan finder man lettest reglar i vægge? Væggen jeg har er dækket med vådrumstapet, så jeg kan ikke se noget som helst, der kan give mig et fingerpeg om, hvor reglarne sidder. Er der nogen, der har et godt trick?
Taknemmelig amatør!
En simpel regeldetektor fungerer overraskende godt. Den detekterer vel egentlig ikke reglarne men gipsskruerne. Er det stålreglar bliver det endnu nemmere. Med lidt øvelse finder man reglarne alligevel inden for +/- 5mm.
Hahah! Perfekt svar! Alternativet er jo, at man så tester fra det andet hjørne, for man kan jo aldrig være helt sikker på, hvor de startede, og hvis man også fejler der, så er det jo egentlig en bonus; endnu et hul og endnu en øl!ginnfilt sagde:
Så et godt tip i gør det selv. En stærk magnet! Træk den over væggen, og der hvor den "hænger fast", er der metal bagved. Stopper den hver 20-30 cm, så kan man nok være ret sikker på, at det er søm eller skrue i en regle.
Hej,
Snupper denne tråd, så slipper der dukke op en ny.
I øjeblikket sidder der tretex i 2 rum, som jeg skal gipse over, en vandskade gjorde, at en del af loftet i kælderen blev taget ned, og der ser man, hvad jeg tror, hvordan ydervæggen i det mindste er opbygget indad. Tømmer(stomme)-regler(jeg antager)-isolering-træpanel-masonit(tretex i 2 rum).
Så mit spørgsmål er, hvordan finder man regler indenfor træpanelet? Kan en regelsøger skelne dette? I og med at jeg har træpanel bag tretex pladerne, skal gipsen sidde i reglerne? eller er træpanelet nok?
Mvh
Snupper denne tråd, så slipper der dukke op en ny.
I øjeblikket sidder der tretex i 2 rum, som jeg skal gipse over, en vandskade gjorde, at en del af loftet i kælderen blev taget ned, og der ser man, hvad jeg tror, hvordan ydervæggen i det mindste er opbygget indad. Tømmer(stomme)-regler(jeg antager)-isolering-træpanel-masonit(tretex i 2 rum).
Så mit spørgsmål er, hvordan finder man regler indenfor træpanelet? Kan en regelsøger skelne dette? I og med at jeg har træpanel bag tretex pladerne, skal gipsen sidde i reglerne? eller er træpanelet nok?
Mvh
Test skru at skrue dig frem. Start 60 eller 45 cm fra et hjørne og skru en længere skrue ind. Skru fra højre til venstre med 2 cm mellemrum, så rammer du noget før eller siden. Finder du noget, kan det være reglet på 45, 60 eller 100 cm. Hugger det overalt, er det formentlig planke væg.
Et IR-kamera til en mobil, typ Flir, viser ofte hver eneste regel i hele væggen. (Kan også bruges til at se hvor varmetab går og hvor man har energitap). Fantastisk..J Joxan sagde: