Hej

Jeg har et udhus, der har været karlekammer og vaskerum. Gulvet er en betonplade, der ligger direkte på jorden. Jeg overvejer at bygge huset om til beboelseshus. Desværre ligger gulvet i vaskerummet lavere end gulvet i karlekammeret. Jeg vil gerne støbe gulvet op i vaskerummet og derefter lægge klinker på gulvet over begge rum.

For at isolere lidt havde jeg tænkt at støbe det øverste lag med EPS cement. Desværre er niveauforskellen mellem de to rum mere end 30 cm, hvilket gør det upraktisk at støbe op med beton hele vejen.

Spørgsmålet er, hvad man kan fylde med, for at undgå fugtproblemer i fremtiden?

Et alternativ, jeg har overvejet, er at blande meget grov stenknus i betonen for at reducere cementforbruget. Ville dette fungere? Er der nogen, der har styr på, hvilke proportioner man i så fald kan bruge? Et andet alternativ, jeg har overvejet, er at støbe vaskede stenblokke ind i betonen. Er nogen af disse alternativer gode, eller findes der måske noget bedre?

med venlig hilsen,
Aved

Jeg ved jo ikke, hvordan det ser ud, men man kunne måske gøre noget i denne stil:
0,2 PE-Folie
200 Cellplast
100 Betong (med gulvvarme?)

Du må overveje væggene i nederkanten - de vil blive koldere med risiko for fugtproblemer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.