Er der nogen, der har erfaring med Goodfeel letbalksystemer? Jeg kan ikke se, at nogen har skrevet om det før på forummet. Jeg er interesseret i konceptet! Det virker praktisk for bygherrerne at arbejde med lettere materiale, der er stort set ingen kuldebro gennem isoleringen, og man får miljøvenlig cellulosefiber indblæst i vægge, gulv og tag som standard, hvilket føles godt. Men har nogen bygget med dette eller kender mere til det?

En bekymring er, at træfiberskiven i bjælken er aldersfølsom. Hvordan ser den ud efter 20-30 år? Bliver den blød, mister bjælkerne hele styrken!

Desuden gætter jeg på, at det er umuligt at lave nye åbninger i konstruktionen uden at isoleringen vælter ud. At lukke igen går jo fint, stikke noget pladeisolering i, så hellere tage ud til for mange døre og vinduer end for få!

Noget andet at tænke på?

Senest redigeret af en moderator:
Vi kigger også på muligheden for at bygge hus med Goodfeel konceptet, men har heller ikke fundet nogen, der faktisk har erfaring med dem. Har du fundet mere information? Vi har kigget på Masonite også, hvilket ser ud til at være ret ligeværdigt, men så vidt jeg forstår tilbyder de ikke noget komplet byggesæt med vægge & isolering etc., kun bjælkerne.

Fik du noget om Goodfeel?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.