alternativ 1 : 21x95 glespanel med 55mm spalte mellem, lumpapp og et klikgulv 8mm tværs over glesen. Tror I, det bliver for blødt gulvet i "55mm spalterne"? Samlinger klikgulvet over gles selvfølgelig.

alternativ 2 : lægge gipsplade overalt på glesen, så 8mm klikgulv.

Dette lægges selvfølgelig over eksisterende spånplade på gulvet. Spørgsmålstegn er, om gulvgips lukker inde fugt? Samt hvor varmeoverføringsvenlig eller hvad man skal sige er gipspladen? Vil helst have gulvvarmen så tæt på fødderne som muligt.

Måske kan man kløve en ekstra bræt ind mellem glesen, hvor slangen ikke ligger også på alternativ 1.
Taknemmelig for svar.

Findes der ikke en risiko for, at gulvet føles meget ujævnt varmt med kun 8 mm gulv imellem foden og gulvet? Spredningen i gulvet vil jo nok ikke blive så stor.

• Synes
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Jeg ville have brugt sporet gulvspånplade, så fungerer det godt at lægge klikgulv direkte på med kun gulvpap imellem.

Risikoen med spredt er, at det bliver ujævnt. Spredepanel er ikke præcist samme mål, de kan desuden være lidt buede, hvilket giver forskellig højde, afhængig af tætheden i træet kan de tørre forskelligt osv. Sporet gulvspån er mere præcis i tykkelse.

• Synes
Utsliten och utdömd og 1 anden
  • Laddar…
U
Køb 22mm spånplade og kløv til den rigtige bredde, ved ikke hvilket centerafstand du har på slangen, og brug som gles.
Det bliver mere formstabilt, og du kan lægge gulvet direkte på. Selvom kløvningen tager lidt tid, ville jeg sige, at det går hurtigere i sidste ende.

Bruger du almindelig gles vil du have brug for en fer og not-plade ovenpå, før du kan lægge gulvet på. Den eneste gang jeg ved, at gles har fungeret godt direkte, er under bræddegulv.

Jeg har lagt glespanel på 60-70 kvm herhjemme. Glespanel på gulvreglar, ovenpå det to lag gulvgips skruet og limet for at få bøjestivhed til klinker.

Du behøver selvfølgelig ikke have to lag, men læg absolut et lag gips for at få et godt og trinlydsdæmpende lag at lægge gulvet på. Det bliver ingen problemer med fugt af det.

• Synes
Niklaspe og 1 anden
  • Laddar…
S
Jeg har lagt 22x120 med gulvvarme, så gulvgips og 8 mm laminatgulv. Jeg har dog cirka cc300 på reglerne. Det er stumt og godt, får se hvordan det holder i det lange løb.

• Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Er det elgulvvarme eller vandbåret? Hvorfor ikke gulvvarmeplade? Hvorfor 55mm mellem løsholterne? Hvordan skal slangen holdes på plads (hvis det er vandbåret)? Det almindelige er vel at lægge gulvvarmen med plader og løsholterne under det bærende gulv. Det vil kræve et udjævnende lag ovenpå løsholterne, gulvgips, spånplade eller trægulv.

På en eller anden måde skal varmen spredes, f.eks. med gulvvarmeplade, hvis man ikke skal have kolde striber mellem slangerne.

U
Har du allerede gulvspån er jo EPS sporplade det mest almindelige at lægge slangen i. Det kan du lægge gulvet direkte på bagefter.

• Synes
Joak
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd sagde:
Har du redan golvspån er jo EPS spårskiva det mest almindelige at lægge slangen i. Det kan du lægge gulvet direkte på derefter.
Findes eps til 20 slang?;

S Screew sagde:
Jeg har lagt 22x120 med gulvvarme så gulvgips og 8 mm laminatgulv. Jeg har dog omkring cc300 på reglerne. Det er stumt og godt, får se hvordan det holder i det lange løb.
S Screew sagde:
Jeg har lagt 22x120 med gulvvarme så gulvgips og 8 mm laminatgulv. Jeg har dog omkring cc300 på reglerne. Det er stumt og godt, får se hvordan det holder i det lange løb.
Nå okay altså, at listerne ligger på cc 300?
Ja så bør cc55 ikke være noget problem!

G Gabbe1 sagde:
Jeg ville have valgt sporplade til gulv, så fungerer det fint at lægge klikgulv direkte ovenpå med kun gulvpap imellem.

Risikoen med lægter er, at det bliver ujævnt. Lægtpanel er ikke præcis samme mål, de kan desuden være lidt buede, hvilket giver forskellige højder, afhængigt af tætheden i træet kan de tørre forskelligt osv. Sporplade til gulv er mere præcis i tykkelse.
Findes dog ikke til 20mm slange!

N Niklaspe sagde:
Findes dog ikke for 20mm slang!
Er rummet så stort, at det kræves? I så fald kan man jo køre to sløjfer også.

G Gabbe1 sagde:
Er rummet så stort, at det kræves? I så fald kan man jo også køre to sløjfer.
Har plader allerede til 20mm 👍

S
N Niklaspe sagde:
Jaha okej altså glesen ligger på cc 300?
Ja så vil cc55 jo ikke være noget problem!
Nej, det er reglarne under som er ca cc300. Bjælkebundsstrukturen altså

• Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Gulvgips 12,5mm eller 10 mm spånplade, spånplade bliver vel mere stabil at lægge over lægterne? Eller er der nogen fordel med gipsen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.