Medlem
· Korpilombolo
· 3 732 indlæg
Taggipset er vel lidt lettere at håndtere end almindelige 90 eller 120 brede, hvis man mangler en god lift eller stærke venner, og prisen varierer vel pr. kvm.
Gips fungerer som sagt godt som brandsikring (det brænder ikke), især hvis garagen er bygget sammen med huset. Garagen og huset bliver da to brandceller, dvs. huset står tilbage, hvis garagen brænder ned.
Gips kan også sættes med 1200 plader, koster ca. 100:-/plade 1200x2400.
Plywood f.eks. koster det dobbelte.
Men hvis du har en uopvarmet, fritliggende garage, hvorfor skulle du overhovedet sætte en beklædning på indersiden?
Gips kan også sættes med 1200 plader, koster ca. 100:-/plade 1200x2400.
Plywood f.eks. koster det dobbelte.
Men hvis du har en uopvarmet, fritliggende garage, hvorfor skulle du overhovedet sætte en beklædning på indersiden?
65kr på byggmax for gipsplader er suverænt. Jeg stemmer for gips! Skal du ikke skrue en masse i loftet, fungerer det fremragende, og man dækker en stor flade hurtigt.
men tag et par venner med. De er tunge. Sattede renoveringsgips op på et loft forleden. Halvdelen af vægten. Men hold da op hvor det slider på armene =)
men tag et par venner med. De er tunge. Sattede renoveringsgips op på et loft forleden. Halvdelen af vægten. Men hold da op hvor det slider på armene =)
desværre har du ikke noget valg, hvis garagen er sammenbygget med huset, så skal du have gips i loftet, og dobbeltgips på væggen, der vender mod huset for at opfylde bygningsreglerne.....
Jeg satte de affasede plader, der er 120*60, dvs. du behøver ikke at spartle samlingerne, men du får et rutemønster i loftet.
Det blev pænt og var let at montere...
/
M
Jeg satte de affasede plader, der er 120*60, dvs. du behøver ikke at spartle samlingerne, men du får et rutemønster i loftet.
Det blev pænt og var let at montere...
/
M
Kan bare være enig med trojlee. Kortplank fra Cheapy brugte jeg i min garage, og det blev rigtig godt. Ser lidt mere luksuriøst ud end glat gips og er meget lettere at håndtere. Dog kræver det lægter på cc60, og det er lidt dyrere, men ingen store omkostninger på et garagetag.
Ved 600 c/c risikerer du at få hæng mellem lægterne, 300 c/c er godt, lægterne er ikke så himla dyre heller,
så får du lettere ved at skrue lysstofrør eller noget også,
Renoveringsgips tror jeg er dyrere end "ordinært" og det er nok endnu mere følsomt for "hæng", forestiller mig at det er tungere end ordinært, per mm tykkelse, men kan tage fejl..
så får du lettere ved at skrue lysstofrør eller noget også,
Renoveringsgips tror jeg er dyrere end "ordinært" og det er nok endnu mere følsomt for "hæng", forestiller mig at det er tungere end ordinært, per mm tykkelse, men kan tage fejl..
Senest redigeret:
renoveringsgips eralt for skrøbeligt at hænge i loftet, hvis du ikke skruer det mod spåntad tag.
almindelig økonomigips koster jo under 70kr pladen. renovering omkring hundrede.
almindelig økonomigips koster jo under 70kr pladen. renovering omkring hundrede.
Hej!
Almindelig gips kan helt fint anvendes i loft på c/c 60, men man skal sætte lægter, så man kan skrue på alle kortsider. Så lægger man gipsen i murstensmønster, så ikke alle endeskiver kommer på en linje.
Og så er det virkelig pengene værd at leje en gipslift til loft! Så hænger pladen i loftet, mens man i ro og mag skruer (10-15 cm imellem).
-Niklas
Almindelig gips kan helt fint anvendes i loft på c/c 60, men man skal sætte lægter, så man kan skrue på alle kortsider. Så lægger man gipsen i murstensmønster, så ikke alle endeskiver kommer på en linje.
Og så er det virkelig pengene værd at leje en gipslift til loft! Så hænger pladen i loftet, mens man i ro og mag skruer (10-15 cm imellem).
-Niklas