5,829 læst ·
15 svar
6k læst
15 svar
Gipsplade til 120 cm bred væg?
Efter meget slid med at sætte gipsplader op mangler der nu en lille væg, højde 240 cm, bredde 120 cm, som skal have en gipsplade. Denne væg har både et yderhjørne og et inderhjørne (det er bagsiden på en garderobe fra 1968, der nås fra gangen udenfor). Det ser ud som om det vil være svært at få denne væg fin og jævn uden en gipsplade (det er spånplade udad nu), og der er en ret stor sprække i inderhjørnet nu.
Som gipspladerne er sat nu, er der ingen skrå kanter sat i hjørnerne, men gipspladerne er delt for at få en lige kant i hjørnerne.
Man kan jo synes, at en gipsplade med standardbredde 120 cm er en perfekt kandidat til denne væg, men nu kommer vi til udfordringen:
Findes der gipsplader at købe, som ikke har skrå kanter, eller hvordan gør man, når hele bredden på en gipsplade går til? Hvis jeg tager gipspladen, som den er, får jeg skrå kanter i både inder- og yderhjørner. Skal man bryde en hel og fin gipsplade for at få lige kanter i hjørnerne? :x
Nu ved jeg heller ikke, om der er så meget at fastgøre i midten af denne væg. Men jeg regner med, at der findes noget regelværk, der udgør stommen for garderoben, i det mindste ude ved hjørnerne.
Som gipspladerne er sat nu, er der ingen skrå kanter sat i hjørnerne, men gipspladerne er delt for at få en lige kant i hjørnerne.
Man kan jo synes, at en gipsplade med standardbredde 120 cm er en perfekt kandidat til denne væg, men nu kommer vi til udfordringen:
Findes der gipsplader at købe, som ikke har skrå kanter, eller hvordan gør man, når hele bredden på en gipsplade går til? Hvis jeg tager gipspladen, som den er, får jeg skrå kanter i både inder- og yderhjørner. Skal man bryde en hel og fin gipsplade for at få lige kanter i hjørnerne? :x
Nu ved jeg heller ikke, om der er så meget at fastgøre i midten af denne væg. Men jeg regner med, at der findes noget regelværk, der udgør stommen for garderoben, i det mindste ude ved hjørnerne.
Senest redigeret:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Del skiven på langs og sæt det venstre stykke til højre og omvendt. Så får du fordybningerne i midten.
Du spartler det som vanligt og derefter trækker du af med 2 spartler samtidigt, en spartel på hver side og lægger dem oven på hinanden. Du må gøre det nogle gange før man får styr på hvordan man skal gøre, men derefter bliver det rigtig godt.