Mikael_L
Skidt!
Jeg har planlagt om, jeg sætter loft først og så væg-gips. :S

Er der et godt trick, hvis jeg har en bunke på omkring 50 gipsplader, der alle skal forkortes ca. 1 cm? (på den korte ende altså).

Mikael_L sagde:
Skidt !
Jeg har omplanlagt, jeg sætter loft først og derefter væg-gips. :S

Er der nogen gode tricks, hvis jeg har en stak på lidt over 50 gipsplader, som alle skal kortes ca. 1 cm? (på den korte ende altså).
Jeg har en gipskærer, der klarer fra 5mm til 12cm, måske kunne det være noget at anskaffe. Den skærer begge sider på én gang, plus snittet bliver snorlige.

Fik min på en gyprocvisning for en masse herrens år siden, så jeg ved ikke, hvad de koster, men en googling giver sikkert svar på det.

Held og lykke.

Sænk sav med en gammel klinge så skærer du 5 skiver på én gang.

vojma sagde:
[link]

Dog er den ret dyr, og fagfolk synes ikke, den motiverer prisen.

[link]
Har prøvet bladerunner og kan ikke lide den. Vil tage et billede af min gamle trotjänare i aften, for fandt ikke noget nyttigt, da jeg googlede, findes nok ikke længere på markedet.:O

Den var heller ikke billig...

1cm er for lidt til at det skal blive godt med kniv; det er ikke muligt at knække af hele længden. Cirkelsav 4-5 ad gangen og bunde dem sammen med tvinger ville jeg gå efter. Støvet bliver det nok!

Mikael_L
Ja men det bliver måske cirkelsagsmetoden så, i værste fald.
En gipskniv til tusindlappen går jo bort. Så køber jeg hellere en dyksav til og har en grim og en fin. :)

Mikael_L
Jeg overvejer om jeg kunne lave en slags brydegaffel.
To 120 cm lange reglar eller planker pbs om en strimmel 13-14 mm spån eller krydsfiner.
Reglarne stikker 1 cm ud uden for krydsfineren.

Tryk pladen ind i gaffelen (men omvendt i virkeligheden, selvfølgelig), rids hårdt pbs med reglarne som støtte, bryd af.

Jeg ville nok satse på at bryde, rundsaven kommer til at støve noget enormt, og gips stopper støvsugeren med det samme.

Ellers tager det ikke så lang tid med en fukssvans, det er jo ikke noget krav om finish heller.

vojma sagde:
Den var ikke billig heller...

N bliver jo en selma for hver skive, hvis man aldrig skal bruge den igen.:rolleyes:

Men som sagt, fukssvans og to tvinger ser ud til at være det mest effektive, en dykker til 50 plader gips, støver som sagt ret meget.:)

Skær med gipskniv på både over- og undersiden og hold noget hårdt (for eksempel gipskniven) i hånden og bræk af.

Jeg stemt på en gamal fogsvans. Det bliver billigt og går hurtigt, bare køre og købe alt andet tager jo også tid.
Så det er bare at begynde at save. du er færdig på 20 minutter. held og lykke

Hvorfor planlægge om, læg taget sidst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.