Hej,
Rev tapetet af i køkkenet, da jeg skal male væggen, og så faldt et stykke af væggen af, det var cirka 5mm tykt.
Den tidligere ejer renoverede badeværelset, og de dåser, man ser, er til afbryderne i badeværelset på den anden side af væggen.

Hvad er det billigste at fylde hullet med, noget af denne Byggmax puds og mørtel?
https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/cement-och-bruk

Tak på forhånd

• Hul i køkkenvæg viser ledningsdåser for badeværelset med elektriske installationer, omgivet af gips og sandet materiale.
S
ardex 828 er den bedste mørtel til dette

Ardex 828 findes ikke på lager i nærmeste Beijerbygg, er der noget andet jeg kan bruge i stedet?
Tænkte husfix men kan måske ikke fylde så dybe huller direkte, så bliver det flere omgange man skal fylde.

Tak på forhånd

Gipsmørtel.

Er gipspuds og gipsmørtel det samme, finder ikke svaret når jeg googler?

Bliver denne, som er den billigste jeg fandt, fungerer det at fylde hullet direkte med flere cm tykt lag?
https://www.bauhaus.se/gipsputs.html

Tak på forhånd

E evoline sagde:
Er gipspuds og gipsmørtel det samme, kan ikke finde svaret når jeg googler?

Bliver denne, som er den billigste jeg kunne finde, fungerer det at fylde hullet direkte med flere cm tykt lag?
[link]

Tak på forhånd
Ja, det er det samme.

Jeg har lavet lignende arbejde på mit hus med både Webers Gypsum (Fra Beijer) eller med Norgips / Combimix's gipspuds fra Bauhaus. Begge har fungeret lige godt.

Held og lykke.

PS. Tjek så du ikke får en gammeldags sæk, der er blevet fugtig eller opbevaret dårligt. Der bør stå en dato på sækken.

• Synes
H4K4N4R4Z
  • Laddar…
S
E evoline sagde:
Ardex 828 findes ikke på lager i nærmeste Beijerbygg, er der noget andet jeg kan bruge i stedet?
Tænkte husfix men måske kan det ikke fylde så dybe huller direkte, så bliver det flere omgange man skal fylde.

Tak på forhånd
weber vægspartel 0-100

• Synes
emanuelj
  • Laddar…
S
E evoline sagde:
Er gipsputz og gipsmørtel det samme, kan ikke finde svaret når jeg googler?

Bliver denne som er billigst jeg kan finde, fungerer det at fylde hullet direkte med flere cm tykt lag?
[link]

Tak på forhånd
spring gipsputz og gipsmørtel over. brug en spartelmasse jeg anbefaler.

SBH sagde:
hoppe gipsmørtel og gipsbrug. Brug en fugemasse jeg anbefaler.
Må jeg spørge hvorfor? Jeg er oprigtigt nysgerrig.

Da jeg først begyndte at renovere vores stenhuse fra 50'erne, brugte jeg cementbaseret fugemasse og almindelig cementbaseret mørtel, men det var ret besværligt og svært at få det godt, samt at det blev hårdt og revnede mod den eksisterende puds.
(Det kan jo være min skyld.. men alligevel)

Så fik jeg tilfældigvis se en håndværker fylde en tidligere skakt med webers gypsum og så, hvor nemt det virkede.

Derefter prøvede jeg selv, og jeg vil sige, at resultatet bliver lige så godt som med de cementbaserede mørtler, men med den fordel, at alting bliver lidt nemmere at arbejde med.

Nu, nogle år senere, har jeg brugt 100-tals kilo gipsmørtel i huset og ikke fundet noget problem, men jeg har i og for sig ikke ladet overfladen være eksponeret... er det forskellen?

Weber Väggspackel 0-100 findes heller ikke i butik lige nu hos Beijerbygg eller K-rauta.

Findes der noget andet i Bauhaus, Byggmax eller K-rauta, det er de nærmeste butikker, jeg har?

Tak på forhånd

S
E evoline sagde:
Weber Väggspackel 0-100 findes heller ikke i butik lige nu hos Beijerbygg eller K-rauta.

Er der noget andet, som findes i Bauhaus, Byggmax eller K-rauta, det er de nærmeste butikker jeg har?

Tak på forhånd
har du søgt på nettet eller været der?

S
hvilken by ligger dit beijer i

Beijerbygg i Eskilstuna, men bor i Stockholm.
Har ingen bil men er i Eskilstuna under denne weekend.
Jeg kiggede på hjemmesiden på deres lagersaldo.

S
mindst 12 sække inde. 5kg skal du ikke købe.
spartelmassen tørrer hurtigt du vil have det til al spartling

Uh, rækker 5kg ikke til det lille hul?
Kunne du linke til produktet, jeg kan ikke finde det, når jeg søger på mobilen.

Jeg tænkte på denne først, så kan jeg købe i dag i stedet for at vente til mandag med at komme hjem.
https://www.bauhaus.se/gipsputs.html

Tak på forhånd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.