Håndværkeren pudsede kældervæggen, og da de tørrede, blev der revner og lyder hule. Nu laver de et hul og fylder med silikone.
Er det rigtigt?

• Wow
Hammarfall
  • Laddar…
Sikker på at det er silikone de fylder med? Det lyder underligt

To tuber med byggemateriale, den ene er monteringslim Wmax PL600, den anden er Casco konstruktionssilikone.

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Sikker på, at det er silikone, de fylder med? Det lyder underligt
De lavede hul, hvor det lød hult, og fyldte i den.

Hmm klart mærkeligt. Det er nok ikke noget problem men ville ikke vælge silikon der hvis jeg gjorde jobbet

Mikael_L
Bare et tip, jeg havde faktisk svært ved at forstå, hvad du skrev, jeg måtte læse det flere gange.

Overalt hvor du har skrevet "dem" skulle det have været "de".

Er du meget usikker på de og dem, gå over til talesprog og skriv "dom" for begge, det plejer at være lettere at læse, da det ligesom bliver at lytte så.

Og angående dit spørgsmål.
Jeg antager, at det er pudset med noget cementbaseret, så er ingen silikone eller lim-produkter kompatible.
Sig at de skal rive pudsen ned der hvor de har fået bom og pudse om, du kommer ikke til at betale for et arbejde, du skal lave om senere, for at få det fagligt udført.
Og hvis de lægger silikone, bliver det besværligt at rette op på, intet sidder fast der hvor silikone har været i nærheden, så da bliver det nødvendigt at slå endnu mere puds af og eventuelt rive stenen/betonen under også.

• Synes
Sthlm1891 og 3 andre
  • Laddar…
Hvad er det for en type, du har hyret?

Mikael_L Mikael_L sagde:
Sig, at de skal rive pudsen ned, hvor de har fået bom, og pudse om, du vil ikke betale for et arbejde, som du skal gøre om senere, for at få det fagligt udført. .
Hvis det er et ældre hus med träullsisolering i kælderen, så lyder det hult under pudsen, bare som en bemærkning.
PL600 er monteringslim, ikke silicon, men uanset lyder det mærkeligt, hvad de laver.

• Synes
Mikael_L og 1 anden
  • Laddar…
Havde jeg fået den idé at trykke noget ind i en kældervæg, havde det nok fået lov at være fugeskum.

Sørg for, at de ikke tætnes med Rhoca-Gil, det kan få uheldige konsekvenser ;)

Tak for jeres kommentarer.
Har nu også talt med rådgivere hos villaägarna og fik at vide det samme, at det ikke er korrekt.
Pudsen burde skrappes ned og laves om med net bagved (forankring).

Mikael_L
Det eneste at først tænke over er det som AndersS skrev, at der findes underlag for puds som i sig selv giver hul-lyd, selv med korrekt lagt puds.
Men på beton, betonhålsten, Leca og mange andre underlag skal det ikke lyde hult når man banker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.