Jeg har lige lagt gulvvarme på vores overetage. Gulvet består af spånplader, derefter har jeg lagt LK systems EPS plader, derefter varmeplader og 16 mm gulvvarme. Ovenpå det har jeg lagt gulvgips for stabilitet. Nu skal jeg lægge laminatgulv på dette. Jeg har købt Berryallocs High-Tech Commercial gulv.

Skal jeg lægge aldersbestandig plast på gulvgipsen, før jeg lægger laminatgulvet, eller kan jeg lægge laminatet direkte på gulvgipsen?

Jeg ville ikke lægge plast, derimod en gulvfoam som tager op eventuelle ujævnheder i gulvet.

Exostor sagde:
Jeg ville ikke lægge plast, derimod en gulvfoam som optager eventuelle ujævnheder i gulvet.
Ok, gulvfoam findes allerede på undersiden af laminatet, så det behøver jeg ikke lægge ud.

For at svare på mit eget spørgsmål. Det er gulvproducenterne, der bestemmer, om der skal lægges aldersbestandig plast. Og Alloc svarede mig, at de ALTID anbefaler at lægge aldersbestandig plast ved brug af gulvvarme.

Anna1984 sagde:
For at svare på mit eget spørgsmål. Det er gulvproducenterne, der bestemmer, om der skal lægges aldersbestandig plast. Og Alloc svarede mig, at de ALTID anbefaler at lægge aldersbestandig plast ved brug af gulvvarme.
Så burde gulvproducenten vel også komme med en god begrundelse for kravet.
Det virker meget mærkeligt at skulle lægge en fugtspærre mellem overetage og underetage. Der forekommer jo ingen jordfugt, og gulvvarme i sig selv genererer ingen fugt.?? :wow:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.