Jeg skal fræse en lille firkant på cirka 4 mm dybde for at montere nedenstående beslag. For at gøre dette tænkte jeg på at bruge min håndoverfræser (selvom det ville være lettere med et stemmejern). Men spørgsmålet er: hvordan i alverden gør jeg for at opnå en præcis firkant? Jeg vil jo ikke have nogen runde hjørner!
Tak for svar, men burde man ikke på en eller anden måde kunne bygge en jigg? Jeg vil jo gerne bruge min fræser... 
Om noget er firkantet eller ej er blot et definitionsspørgsmål. I dette tilfælde handler det om, hvor lille radius i hjørnerne skal være, for at vi opfatter det som et hjørne og ikke en radius. Du kan jo altid fræse med et stål med meget lille radius og få et hul, der kan betragtes som firkantet. Også den der ting i Tiggres link har en radius i hjørnet, om end meget lille.
tja, har jo en selv...andersmc sagde:
det er altså et stemmejern med perfekt 90 graders vinkel, ikke et fræseværktøj... men man bruger fræseren og placerer den i hjørnet og smækker med en hammer, så har du en perfekt 90 graders vinkel...
Ja, jeg forstod, at det var en slags stans. Men hvis du lægger det under en lup, ser du, at også det hjørne har en radius. Måske 0,1 mm eller sådan, men en radius er det. Der er intet, der er "eksakt 90°".
Tænkte faktisk på at tilføje noget lignendeandersmc sagde:
det der er godt ved det sammenlignet med et stemmejern er, at man mindsker revnedannelse, som kan ske (at det revner videre fra hvor stemmejernet stopper...
kører selv mest med stemmejern... men den lillerackarn er ikke dum at have liggende....