Hej,
Jeg har et hus bygget i 1977 med en overetage, der har trægulv. Når man går på gulvet, høres forstyrrende lyde på underetagen. Jeg planlægger at udskifte trægulvet og undrer mig over, hvad den bedste metode eller løsning er for helt at eliminere eller mindske lyden, når man går på det. Har I nogle anbefalinger eller produkter, der kan hjælpe?

Jeg har overvejet at bruge flydespartel med net. Er dette en effektiv løsning, eller er det som at kaste penge i havet? Findes der bedre alternativer til lydisolering, når man går på gulvet?
Tak på forhånd!

Er lyden fra anslaget i trinene på gulvet, eller lyder det fordi det knager i reglar? Hvis det er det første, bør man måske se på at lægge dæmpende lag mellem gulv og underlag. Findes i forskellige tykkelser afhængig af behov. Hvordan er opbygningen og isoleringen i gulvet i dag?

• Synes
okaenrique
  • Laddar…
T TypRätt sagde:
Er lyden fra anslaget i trinene på gulvet, eller lyder det fordi det knager i reglar? Hvis det er det første, bør man måske se på at lægge et dæmpende lag mellem gulv og underlag. Findes i forskellige tykkelser afhængigt af behov. Hvad er opbygningen og isoleringen i gulvet i dag?
Tak for tilbagemelding, lyden fra anslaget i trinene på gulvet, jeg har testet i et soveværelse med KÄHRS Vinylgulv 6 mm med Lyddæmpning ΔLw = 20 dB (integreret IXPE dæmpning) men det hjælper ikke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.