Jeg skal snart dække indersiden af væggene i garagen. Nu er der kun lægter, isolering og plast på dem.
Spørgsmålet er, hvad jeg bør sætte på indersiden?
Jeg kan jo begynde med at sige, at jeg har bygget meget på mit hus, så jeg vil/orka ikke bruge meget tid på dette. Så at gipse og spartle er udelukket.
Det jeg overvejer, er at sætte almindelige spånplader på væggene og derefter bare male dem. Hvad tror I, vil det blive grimt og se sjusket ud?

Nogle andre forslag, som ikke er meget dyre eller kræver en stor arbejdsindsats?
Eller er spånplader tilstrækkelige?

Spånplader ser jo for tarveligt ud, ville hellere have valgt krydsfiner i sådanne tilfælde.

Jeg kører med plywood. Spånplade føle bare B! Personligt synes jeg, det er pænere uden farve! Meget praktisk også!
Et velorganiseret værksted med krydsfiner vægge, værktøj hængende på en væg, og arbejdsborde. Gulvet er flisebelagt og rummer diverse udstyr.

Sæt OSB plywood i stedet for spån, det ser lige så slemt ud, men er bedre og billigt.

Når så lyst og penge dukker op, gipsplader du over OSB'en, så er det en leg at gipsplader, og du behøver nødvendigvis ikke at spartle, malet uspartlet gips ser bedre ud end spån.

Plywood er vel meget dyrere end spånplade? Ellers er det jo flot at hvidlasere.
OSB er jo ret billigt, men ikke ligeså flot at male.
Hm, ja måske bedre end spånplade i hvert fald.

Almindelig konstruktionskrydsfiner ligger på det dobbelte af spån, men hvor meget skal der til i din garage så? Det kan jo ikke være så mange plader.

Det går åt 33 stk.

D09
Monter krydsfiner eller osb, mal hvidt :)

Hvis du bliver træt af det en dag, så monterer du gips og spartler

Hader mine vægge i garagen, der ikke har plade bag gipsen

Findes der ikke regler for brandsikker overfladebeklædning i garage, dvs gips, eller ligefrem dobbeltgips?

Farsan har spånplader i garagen som han bare spartle over skruehovederne og så rullede. Ser faktisk meget godt ud for at være en garage. Så ved ikke hvorfor alle er så imod spån? Hårt, holdbart og glat overflade som man kan male direkte

Hvad tror I om råspont på indersiden af garagen. Ville det fungere? Koster ca. 6 kr. meteren.

Det er vel 6 kr per løbende meter. Det bliver en del mere per kvadratmeteren.

11,5 m råspont per kvm, så bliver en del, ja havde nok ventet på energi/stålar og kørt osb gips,

Råspont bliver jo flot, men det er væsentligt mere arbejde at montere.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.