23,917 læst ·
15 svar
24k læst
15 svar
Forslag til vægmateriale til garage?
Jeg skal snart dække indersiden af væggene i garagen. Nu er der kun lægter, isolering og plast på dem.
Spørgsmålet er, hvad jeg bør sætte på indersiden?
Jeg kan jo begynde med at sige, at jeg har bygget meget på mit hus, så jeg vil/orka ikke bruge meget tid på dette. Så at gipse og spartle er udelukket.
Det jeg overvejer, er at sætte almindelige spånplader på væggene og derefter bare male dem. Hvad tror I, vil det blive grimt og se sjusket ud?
Nogle andre forslag, som ikke er meget dyre eller kræver en stor arbejdsindsats?
Eller er spånplader tilstrækkelige?
Spørgsmålet er, hvad jeg bør sætte på indersiden?
Jeg kan jo begynde med at sige, at jeg har bygget meget på mit hus, så jeg vil/orka ikke bruge meget tid på dette. Så at gipse og spartle er udelukket.
Det jeg overvejer, er at sætte almindelige spånplader på væggene og derefter bare male dem. Hvad tror I, vil det blive grimt og se sjusket ud?
Nogle andre forslag, som ikke er meget dyre eller kræver en stor arbejdsindsats?
Eller er spånplader tilstrækkelige?
Sæt OSB plywood i stedet for spån, det ser lige så slemt ud, men er bedre og billigt.
Når så lyst og penge dukker op, gipsplader du over OSB'en, så er det en leg at gipsplader, og du behøver nødvendigvis ikke at spartle, malet uspartlet gips ser bedre ud end spån.
Når så lyst og penge dukker op, gipsplader du over OSB'en, så er det en leg at gipsplader, og du behøver nødvendigvis ikke at spartle, malet uspartlet gips ser bedre ud end spån.
http://www.fermacell.se/se/content/fibergips_1187.php
Meget mere robust end almindelig gips. Kan fastgøres uden at have OSB/plyfa bagved.
Meget mere robust end almindelig gips. Kan fastgøres uden at have OSB/plyfa bagved.
Farsan har spånplader i garagen som han bare spartle over skruehovederne og så rullede. Ser faktisk meget godt ud for at være en garage. Så ved ikke hvorfor alle er så imod spån? Hårt, holdbart og glat overflade som man kan male direkte
Medlem
· Blekinge
· 12 326 indlæg
Det er vel 6 kr per løbende meter. Det bliver en del mere per kvadratmeteren.