Gulvlæggeren skal lægge eps-beton og flyde allerede dagen efter. Er det ikke lidt tidligt?

Rejäl sagde:
Nej det bliver godt sådan!

[link]
EPS-cement ja. Men dette er EPS-beton.

Beton er cement blandet med diverse andet. Spontant burde det være bedst at lægge det vådt i vådt.

A
M Mjärn sagde:
EPS-cement ja. Men detta är EPS-beton.
Ja det bliver beton så snart du har blandet det og det er tørt!
Læs på linket, jeg sendte til dig, allerede efter 12 timer kan man glatte overfladen!

Selv Finja skriver efter 12 timer og se, deres produkt hedder beton😉
https://media.hornbach.se/hb/ownersmanual/as.46942009.pdf

• Synes
Mjärn
  • Laddar…
A
Har du adgang til affugter så er det at foretrække, for der bliver en del fugt fra EPSen og flydespartlingen, ikke noget must men en fordel at slippe for al den fugt i boligen.

Rejäl sagde:
Har du adgang til affugter så er det at foretrække for der bliver en del fugt fra EPSen og flydespartlingen, ikke et "must", men en fordel at slippe for al den fugt i boligen..
Hvad mener du? I begyndelsen eller?

A
M Mjärn sagde:
Hvad mener du? I begyndelsen eller?
Så snart EPSen er lagt, begynder udtørringen, og den tørrer hurtigt ligesom flydespartel...

Rejäl sagde:
Så snart EPSen er lagt, begynder udtørringen, og den tørrer hurtigt ligesom flydespartelmassen..
Men hvorfor skal jeg have affugter?

A
M Mjärn sagde:
Men hvorfor skal jeg have affugter?
Fordi det vil blive virkelig fugtigt..

Rejäl sagde:
For at det vil blive rigtig fugtigt..
Spiller det nogen rolle?

Bliver ret fugtigt, afhænger selvfølgelig af overfladen der skal støbes og spartles, men vi kørte vores mekaniske ventilation på fuldt, har fire udsugningsventiler, men vandet løb bogstaveligt talt fra vinduerne på grund af al fugten. Selvom vi støbte 40 sække eps og 3 ton flydespartel tørvægt på to dage i kælderen. Så blev der meget "vand" der skulle håndteres. Det tog nok 4-5 dage før fugten faldt.

A
M Mjärn sagde:
Spiller det nogen rolle?
Ved du hvad jeg prøver at hjælpe dig, du har bare stillet spørgsmål ved alt på en kort måde, så gør som du selv vil for du lader til at vide, hvordan man skal gøre!😉

• Haha
mexitegel
  • Laddar…
Z zlay3r sagde:
Bliver en del fugt, afhænger selvfølgelig af overfladen, der skal støbes og spartles, men vi kørte vores mekaniske ventilation på fuldt, har fire udsugningsventiler, men vandet løb bogstaveligt talt fra vinduerne pga. al fugten. Vi støbte dog 40 sække eps og 3 ton flydespartel tørvægt på to dage i kælderen. Så der var meget "vand", der skulle håndteres. Det tog vel 4-5 dage, før fugten faldt.
5 m2

Rejäl sagde:
Ved du hvad jeg prøver at hjælpe dig, du har bare betvivlet alt på en kort måde, så gør som du selv vil, for du virker til at vide, hvordan man skal gøre det!😉
Jeg mener ikke noget ondt, så ingen idé i at tage det personligt. Jeg mener hvad jeg spørger. Er det vigtigt at affugte? Kan det skade ikke at gøre det? Det er det, jeg mener.

Skal jeg sende søde smileys for at folk ikke skal blive kede af det? Er det ikke nok at stille enkle korte spørgsmål?

Senest redigeret:
  • Synes
Gamle far
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.