Har fjernet en gammel håndvask, men har problemer med at få fjernet skruerne, der sidder tilbage i letbetonvæggen. Det virker som om skruerne sidder sammen; når jeg trækker i den ene, bevæger den anden sig. Vil helst undgå at lave et endnu større hul for at få skruerne ud, men hvordan går man bedst frem her?

• To skruer sidder fast i en letbetonvæg med et hul omkring dem efter fjernelse af håndvask.
Kap dem og spartl over.

• Synes
Tee-Time og 1 anden
  • Laddar…
J jonko sagde:
Klip dem og spartle over.
Tak for tipset! Jeg har tænkt på at klippe og spartle over, men da der skal op en ny kommode på omtrent samme sted, tænkte jeg, at det måske vil skabe problemer, hvis der sidder gamle skruer, hvor de nye skal ind.

Hvad er der på den anden side af væggen?

T Tee-Time sagde:
Tak for tippet! Jeg har leget med tanken om at skære og spartle over, men da der skal op en ny kommode på typ samme sted, tænkte jeg, at det måske ville skabe problemer, hvis de gamle skruer er der, hvor de nye skal ind.
Skal det nye skrues på præcis samme sted, så bliver det nok ikke sjovere end at du må hugge lidt mere op..

Har du prøvet at skrue skruerne løs?
Men et kommod er vel ikke fastgjort samme sted som gamle vaskestands konsoller.
Tag en tang og bryd skruerne op og ned, så går de af til sidst. Mest sandsynligt nærmest der, hvor de sidder i pladen, som de er fastgjort i.
Fyld hullet med husfix eller lidt finbeton, spartel jævnt. Klart

A Andy78 sagde:
Hvad er der på den anden side af væggen?
På den anden side af væggen er trappen. Har overvejet om de har kørt skruerne ind fra den side, men kan ikke se noget spor af det.

Gætter på, at det er gennemgående gevindstang og plade på den anden side, som derefter er forsænket og overpudset…. En god metode til at fastgøre tungere ting i letbeton...

• Synes
Tee-Time
  • Laddar…
GoC GoC sagde:
Har du prøvet at skrue skruerne løs?
Men en kommod er vel ikke fastgjort på samme sted som gamle vaskstels konsoller.
Tag en tang og bryd skruerne op og ned, så de går af til sidst. Mest sandsynligt nærmest der, hvor de sidder i pladen, som de er fastgjort i.
Fyld hullet med husfix eller lidt finbeton, spartl jævnt. Færdig
Jeg har forsøgt at skrue, trække og rive, men de sidder som klippen, mistænker derfor, at de sidder sammen på en eller anden måde inde i væggen. Men jeg antager, at det bliver til at knække skruerne og håbe, at det næste møbel ikke skal fastgøres på præcis samme sted. :confused:

T Tee-Time sagde:
Jeg har forsøgt at skrue, trække og rive, men de sidder som bjerget, mistænker derfor at de sidder sammen på en eller anden måde inde i væggen. Men jeg antager, det bliver til at knække skruerne og håber, at næste møbel ikke skal fastsættes på præcis samme sted. :confused:
Mål hvor de sidder og lav en lille skitse, så ved du præcis, når det er tid til at sætte noget op.

A Andy78 sagde:
Mål hvor de sidder og lav en lille skitse, så ved du præcis, når det er tid til at sætte noget op.
God idé! (y)

T Tee-Time sagde:
Jeg har forsøgt at skrue, trække og slide, men de sidder som bjerget, mistænker derfor, at de sidder fast på en eller anden måde inde i væggen. Men jeg antager, at det bliver til at knække skruerne og håbe, at det næste møbel ikke skal fastgøres på præcis samme sted. :confused:
Sandsynligheden er yderst lav
Den nye kommode kan du næsten fastgøre hvor du vil. Plejer at være et par skruer i overkanten på kommoden, så ligger håndvasken på selve møblet.

(y)(y)
GoC GoC sagde:
Sandsynligheden er yderst lav
Den nye kommode kan du næsten fastgøre hvor du vil. Plejer at være et par skruer i overkant på kommoden, så ligger vasken på selve møbelet.
Ja, det har du ret i. Jeg hang fast i tanken om, at det nye skulle sættes på samme måde som det gamle, men sådan er det jo formentlig ikke, nej. Tak! (y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.